پرداخت بالغ بر 150 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان از پرداخت 153 میلیارد ریال خسارت مربوط به سال زراعی 96-95 از سوی بیمه به کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص خسارت وارده به کشاورزان بیان داشت: مبلغ 153 میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزان خوزستانی مربوط به سال زراعی 96-95 از سوی بیمه به کشاورزان پرداخت شد.

وی پرداخت این میزان خسارت را کمک مناسبی برای تقویت بنیه مالی کشاورزان خوزستانی که با مشکلات زیادی روبرو هستند عنوان کرد.

آلاله با اشاره به اینکه با پرداخت این میزان خسارت، مطالبات بیمه ای کشاورزان خوزستانی مربوط به سال زراعی 96- 95 به کم تر از 550 میلیارد رالز رسید، اذعان داشت: امیدواریم با پیگیری های انجام شده بخش دیگری از مطالبات بیمه ای کشاورزان در اسفند ماه امسال پرداخت شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تاخیر در پرداخت خسارات بیمه، تاثیر منفی در روند اقبال کشاورزان به بیمه کردن محصولات زراعی در استان داشته گفت: در سال زراعی جاری در مجموع حدود 250هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته، در حالیکه در سال زراعی گذشته این میزان حدود 730هزار هکتار بود.

این مقام مسئول علت تاخیر در پرداخت خسارات بیمه کشاورزان استان را مشکلات مالی دولت بیان کرد و اظهار داشت: 30 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را کشاورزان و 70 درصد آن را دولت پرداخت می نماید.

انتهای پیام/گ

135 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.