رئیس جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی از عضویت یک هزار و ۵۵۰ نفر در جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی کشور خبر داد.

نسرین پیرسمساری رئیس جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی کشور در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اظهار کرد: به خوبی بر جایگاه زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف واقف هستیم و لازم است الگوی سوم که منجی بشریت در جهان اسلام است را به خوبی ترسیم کنیم که این وظیفه زنان و فرهیختگان و اندیشمندان است.

وی از زوال فمنیسم در کشورهای مسلمان خبر داد و تصریح کرد: وقتی صحبت از الگوی سوم زنان مسلمان می‌کنیم یعنی نخ نما شدن تار و پود تئوری فمنیسم را شاهد خواهیم بود.

پیرسمساری تولید ایده و فکر را وظیفه جمعیت بانوان فرهیخته برشمرد و افزود: این جمعیت تلاش می کند دغدغه مقام معظم رهبری را پاسخ دهد چرا که آقا فرموده اند" نگذارید حضور نمایندگان زن در انقلاب اسلامی کمرنگ‌ تر شود".

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی با اشاره به اهداف جمعیت بانوان فرهیخته، اظهارداشت: اهداف جمعیت بانوان فرهیخته تحقق نظر مقام معظم رهبری در شکل‌ گیری الگوی زن سوم مسلمان است که زمینه ایجاد همسویی، هماهنگی، تعمیق فعالیت بانوان فرهیخته، مرجع سازی از شخصیت‌های تاثیرگذار و توانمند سازی بانوان فراهم می کند.

پیرسمساری بر نگرش بومی به مشکلات در ایده‌ پردازی ها اشاره کرد و گفت: در بحث اهداف جمعیت استانی باید نگرش بومی داشته باشیم چرا که مشکلات این استان خاص خود استان‌ است.

وی بر نحوه شکل گیری جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت بانوان فرهیخته کشور یک هزار و ۵۵۰ نفر عضوی دارد و در تلاش برای افزایش اعضا به صورت پلکانی هستیم.

پیرسمساری با بیان اینکه بنا داریم از نظرات و تخصص‌ها بهره بیشتری ببریم، افزود: شان جمعیت بانوان فرهیخته، سیاست‌گذاری است و باید بصورت راهبردی فکر خود را ارتقا داده و این طرح و فکرها را در سطح ملی اجرایی می کنیم.

وی یادآور شد: اساسنامه، آیین‌نامه و نشست منطقه‌ای در تمام استان‌ها شکل گرفته و مکاتبات اداری نیز انجام شده که به سمت کارهای محتوایی هستیم چرا که نباید امروز منتظر باشیم جوانان به سمت برنامه‌های اندیشکده‌های غربی بروند و پس از ایجاد مشکل، به فکر راه چاره باشیم.

انتهای پیام/ح

لزوم نگرش بومی به مشکلات زنان در ایده پردازی ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.