تخریب ۱۰۰ درصدی ۱۶ واحد مسکونی در مسجدسلیمان

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان گفت: ۲۷ واحد مسکونی تخریب شده که ازاین واحد‌ها ۱۶ واحد به صورت ۱۰۰ درصد، ۷ واحد بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۴ واحد ۳۰ درصد تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مسعود انصاریان، مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان بیان داشت: 27 واحد مسکونی در اثر رانش کوه در شهر مسجدسلیمان خارج از طرح جامع شهری احداث شده بودند.

 وی افزود: این خانه ها خارج از محدوده طرح جامع شهری هستند و محل ساخت این واحدها درمنطقه ای است که در طرح جامع کاربری فضای سبز داشت.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان تاکید کرد: از این موضوع که آیا این منازل مجوز ساخت و ساز داشته اند یا خیر اطلاعی ندارم.

وی بیان داشت: در حال حاضر 100 واحد مسکونی و تجاری در منطقه نفتک مسجد سلیمان در کنار دامنه این کوه قرار دارند که در معرض خطر هستند چراکه جنس این کوه از نوع ماسه ای است و هر لحظه امکان ریزش یا رانش مجدد براثر بارش باران وجود دارد.

انصاریان ادامه داد: علت این اتفاق به خاطر برداشت بی رویه و برش از کوه بوده است که با یک بارندگی رانش پیدا کرد.

وی افزود: در چنین حوادثی وام مقاوم سازی معادل 300 میلیون ریال با سود 4 درصد و 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض اعطا می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: قرار است تیم هایی از سوی ستاد مدیریت بحران، مسکن و شهرسازی، فرمانداری و... نقاط در معرض خطر شهر مسجدسلیمان را شناسایی کنند.

انتهای پیام/م

27 واحد مسکونی تخریب شده در مسجدسلیمان خارج از طرح جامع شهری بودند

برچسب ها: بنیاد مسکن ، رانش کوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.