جدی‌ترین عامل سکته در بانوان کشف شد

پژوهشگران به کشف اصلی‌ترین دلیل بیماری‌های قلبی و گرفتگی رگ‌های خونی که بیشتر خانم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استرس ذهنی و نگرانی عاملی مهم برای بروز سکته قلبی در بانوان است و پژوهش‌ها نشان می‌دهند زنان دو برابر بیشتر از مردان به دلیل استرس ذهنی و نگرانی دچار سکته قلبی می‌شوند.
 
محققان دانشگاه اِموری (Emory University) در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند همچنین زنانی که سابقه حمله قلبی داشته اند بیشتر از مردان دچار سکته قلبی مجدد به دلیل استرس و کاهش خون رسانی به بافت قلب می‌شوند.


در این مطالعه که به وسیله نشریه انجمن قلب آمریکا (the American Heart Association) به چاپ رسیده است، کارشناسان توصیه کرده اند بانوان پس از حمله قلبی به مراقبت بیشتری  نسبت به مردان نیاز دارند و نگرانی واسترس ذهنی آن‌ها آسیب فراوانی به قلبشان می‌رساند.

کارشناسان اعتقاد دارند یکی از بیماری‌های شایع در زنان میانسال وسالمند بالارفتن فشارخون است که بخشی از دلایل بروز آن استرس، حمله‌های عصبی و نگرانی بیش از حد است.


ایسکمی میوکارد به دلیل جریان نامنظم خون به عضله قلب و کاهش جریان خون در این عضو حیاتی بدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب گرفتگی ناقص یا کامل عروق قلب شود.

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند استرس خود را کنترل کنند و برای این کار از مشاوره با متخصص، انجام یوگا و مدیتیشن، تغذیه سالم، ورزش، پرهیز از استعمال دخانیات، کنترل واندازه گیری منظم فشارخون، درمان افسردگی، دیدن فیلم و سریال‌های شاد، رفتن به مسافرت، خودداری از انجام کار‌های پراسترس درمحل کار، خودداری از جرو بحث با اقوام و دوستان استفاده کنند تا کمتر درمعرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار بگیرند.


کارشناسان دریافتند میزان استرس و فشار وارده بر بانوان بیشتر از آقایان است و این سبب می‌شود تا در زمان استرس و نگرانی دچار حالت هایی چون گریه، تهوع، استفراغ و حتی غَش کردن شوند.

با وجود اینکه بانوان فشار‌های عصبی و استرس‌های خود را تخلیه می‌کنند، ولی آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی درآن‌ها بیشتر از آقایان است.
محققان به بانوان توصیه می‌کنند نشانه‌های اولیه و هشدار دهنده سکته قلبی را که شامل گردن درد، درد قفسه سینه، گرفتگی گردن و فک، درد شانه و بازو، تنگی نفس، تهوع، استفراغ، عرق کردن و احساس خستگی است، جدی بگیرند و در اولین زمان برای مراجعه به متخصص و انجام معاینه‌های درمانی اقدام کنند.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار