العبادی: اجازه نمی‌دهیم هیچ کشور و سازمانی از خاک عراق علیه ایران استفاده کند

حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت که اجازه نمی‌دهد هیچ کشور و سازمانی از خاک عراق علیه ایران استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از شبکه «سومریه»،  حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که  در هیچ شرایطی به کشور و یا سازمانی اجازه نخواهد داد که از خاک عراق علیه ایران استفاده کند.

وی در نشست خبری هفتگی خود تصریح کرد:  ما هرگز اجازه نخواهیم داد، ناتو  یا برخی کشورهای دیگر از خاک عراق علیه ایران استفاد کنند.

وی در ادامه افزود: «عراق درصدد آموزش منحصر به فرد و کیفی همه نیرو‌های امنیتی این کشور و ارتقای ظرفیت و توانمندی لجستیکی و اطلاعاتی آنهاست.»
نخست وزیر عراق درباره تنش با منطقه کردستان عراق تصریح کرد: «ما بزودی و پس از آن که همه مطالبات و درخواست‌های دولت مرکزی عراق محقق شود فرودگاه‌های منطقه کردستان عراق را بازگشایی خواهیم کرد.»
العبادی گفت: گذرگاه‌های مرزی در سراسر جهان در اختیار و سیطره دولت مرکزی قرار دارد.
وی از مسئولان دولت مرکزی عراق در بغداد خواست به طور مستقیم بر همه گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها در منطقه کردستان در شمال این کشور به عنوان شرط اصلی لغو تحریم چند ماهه این منطقه نظارت کنند.
نخست وزیر عراق درباره کشته شدن ۲۷ نفر از نیرو‌های بسیج مردمی در کمین تروریست‌های (وهابی - صهیونیستی) داعش در جنوب غرب کرکوک که روز یکشنبه رخ داد، خاطرنشان کرد:  تحقیقات درباره این که چه کسی دستور خروج نیرو‌های محدودی از بسیج مردمی را در منطقه الحویجه در غرب کرکوک صادر کرده، آغاز شده است.

انتهای پیام/

تاکید عراق بر اجازه ندادن به ناتو برای استفاده از خاک این کشور علیه ایران

برچسب ها: عراق ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار