توقف کمک‌های مالی سوئیس به آکسفام

سوئیس پرداخت کمک مالی به سازمان خیریه آکسفام را در پی گزارش‌ها درباره رسوایی اخلاقی متوقف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سوئیس پرداخت کمک مالی به ارزش  بیست میلیون فرانک سوئیس  را به سازمان خیریه آکسفام متوقف کرد.  

وزارت  خارجه سوئیس اعلام کرد باید درباره  مسایلی که در خصوص رسوایی اخلاقی کارکنان این سازمان مطرح شده است، کاملا روشن توضیح داده  شود.

سازمان خیریه غیرانتفاعی آکسفام که مقرش در انگلیس است، طی روز‌های گذشته  در گزارش‌های مختلفی  متهم به رسوایی جنسی و مالی از سوی اعضای این سازمان شده است. مدیر و شماری از کارکنان آکسفام در هائیتی که برای امداد به زلزله زدگان سال ۲۰۱۰ به این کشور اعزام شده بودند، به برپایی مرکز فساد در یکی از مهانخانه‌ها متهم شده‌اند.

به گفته گیورگ فاراگو، سخنگوی وزارت خارجه سوئیس این کشور بین سال‌های  ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷  حدود بیست میلیون فرانک سوئیس به پروژه‌های آکسفام کمک مالی کرده است. این کمک مالی برای کشور‌های مختلفی مانند یمن، عراق، چاد و مناطق فلسطینی در نظر گرفته شده بود.

وزارت خارجه سوئیس با انتقاد شدید از رسوایی اخلاقی کارکنان این سازمان  اعلام کرده است: سوء استفاده جنسی از انسان‌هایی که در شرایط ضروری  به سر می‌برند،  تهوع آور است. وزارت خارجه سوئیس می‌گوید که هنوز زود است تصمیمی برای پایان همکاری با این سازمان خیریه گرفته شود.

 روزنامه تایمز به تازگی مقاله‌ای چاپ کرده است که نشان می‌دهد کارکنان آکسفام هنگام حضور در هائیتی تخلفات اخلاقی و جنسی داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار