ایجاد ثبات قیمت کالای مصرفی در بازار ارومیه

نبود نظارت کافی بر قیمت کالا‌های مصرفی، یکی از دلایلی است که می‌تواند بازار را به تزلزل کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛نبود نظارت کافی بر قیمت کالا‌های مصرفی، یکی از دلایلی است که می‌تواند بازار را به تزلزل کشاند. نبود قیمتی ثابت وپایدار می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را وارد کند که مهم‌ترین این خسارت‌ها ایجاد بی اعتمادی مردم به مسئولان نظارتی باشد. این در حالی است که مسئولان و بازرسان اداره اصناف تلاش خود را برای افزایش ثبات قیمت در بازار انجام می‌دهند، اما در این میان سودجویانی هستند که می‌خواهند با آشفته کردن قیمت کالا‌های مصرفی، ثبات قیمت در بازار را کاهش داده و بتوانند بیشترین سود را از وضعیت موجود برداشت کنند.
کرم حق دوست رئیس بازرسی اتاق اصناف ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛درباره بازرسی قیمت‌های مصرفی در ارومیه می‌گوید: در ارومیه اکیب‌های بازرسی به صورت روزانه در سطح شهر قیمت کالا‌های مصرفی را بازرسی می‌کنند که همین موضوع میزان ثبات را در بازار افزایش داده است.
کرم حق دوست درباره پرونده‌های تشکیل شده تخلفات در بازار می‌افزاید: با بازرسی اکیپ های نظارتی، پرونده‌های متخلفان تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌گردد.
وی درباره افزایش قیمت برخی کالا‌های مصرفی در ارومیه بیان می‌کند: در روز‌های گذشته که برخی کالا‌های مصرفی با افزایش قیمت مواجه شده است، عمده دلیل آن افزایش قیمت آن محصول در سطح کشور بوده که موجب افزایش قیمت آن در استان و همچنین ارومیه می‌شود. این در حالی است که شاهد افزایش قیمت محسوسی در موضوع‌های مختلف نیستیم.
رئیس بازرسی اتاق اصناف ارومیه درباره افزایش قیمت برنج هندوستان در ارومیه ابراز می‌کند: یکی از کالا‌هایی که در روز‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده است، برنج هندوستان است. این برنج نیز به دلیل کاهش واردات آن برای افزایش مصرف تولیدات داخل از جمله برنج ایرانی افزایش قیمت داشته است.
حق دوست با بیان این که اکیب ستاد خبری بازرسی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است، می‌گوید: مردم می‌توانند با تماس شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، هرگونه شکایت و تخلفی را گزارش داده که در این صورت شکایت‌ها به مسئولان بازرسی اتاق اصناف گزارش داده و اکیب‌های نظارتی به طور سریع موضوع را پیگیری می‌کنند.
وی درباره میانگین پرونده‌هایی که به صورت روزانه در ارومیه ثبت می‌شوند، می‌افزاید: در شهرستان ارومیه به طور میانگین بیش از ۵ پرونده درباره تخلفات قیمت در بازار به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
به گفته حق دوست، در شهرستان ارومیه هیچ کالایی به صورت محسوس افزایش قیمت نداشته و تنها برنج هندوستان در روز‌های گذشته به صورت سراسری با افزایش قیمت مواجه شده است.

انتهای پیام/ن.م

گزارش از ندا موسی زاده

افزایش قیمت برخی کالا‌های مصرفی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.