کارشناس مسئول ماهیان سردابی اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: بیش از 70 درصد تولید آبزیان استان کرمانشاه به تولید ماهی قزل‌آلا اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   سعید بابایی کارشناس مسئول ماهیان سردابی اداره کل شیلات استان کرمانشاه  گفت: سال گذشته یازده هزار و 425 تن انواع ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شد و  پیش‌بینی می شود امسال تولید ماهیان سردابی استان به 12 هزار و 35 تن برسد.

بابایی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه تا سال گذشته رتبه پنجم تولید ماهیان سردابی را در کشور داشتیم، گفت: احتمالا امسال شاهد ارتقای یک پله‌ای رتبه استان باشیم.

کارشناس مسئول ماهیان سردابی اداره کل شیلات استان کرمانشاه تعداد مزارع پرورش ماهی سردابی استان کرمانشاه را 401 مزرعه اعلام کرد و افزود: علاوه بر این در پروژه های پرورش ماهی در قفس و مجتمع‌های پرورش آبزیان نیز پرورش ماهیان سردابی به صورت دو و یا چند منظوره انجام می‌شود.

وی تنها گونه ماهیان سردابی در حال پرورش در استان کرمانشاه را ماهی "قزل‌آلا" عنوان کرد و افزود: در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز شهرستان قصرشیرین پرورش ماهیان سردابی را داریم.

بابایی افزود: بیشترین ماهیان سردابی استان کرمانشاه در شهرستانهای دالاهو، پاوه و کنگاور تولید می‌شود.

انتهای  پیام/ز

 تولید ماهیان سردابی  در  تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.