یک نهاد بین‌المللی از اخراج پناهجویان افغانستانی انتقاد کرد

نهادی موسوم به «جامعه حامی مردم تهدید شده» با توجه به وضعیت امنیتی افغانستان از اخراج گروهی پناهجویان به این کشور انتقاد کرد.

یک نهاد بین‌المللی از اخراج پناهجویان افغانستانی انتقاد کردبه گزارش حوزه افغانستان گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،نهادی موسوم به «جامعه حامی مردم تهدید شده» با توجه به وضعیت امنیتی افغانستان از اخراج گروهی پناهجویان به این کشور انتقاد کرده است. 

«اولریش دلیوس»، مدیر نهاد جامعه حامی مردم تهدید شده (GfbV) در ایالت گوتینگن آلمان بیان کرد: این که اداره‌های آلمانی می‌گویند که در افغانستان امنیت است، کاملا شبیه یک آرزو دیده می‌شود چرا که در سال ۲۰۱۷، روزانه به طور متوسط ۱۲۰۰ نفر از این کشور گریخته‌اند.این در حالی است که گفته می‌شود حدود ۷۰ درصد خاک افغانستان تحت  نظر شبه نظامیان قرار دارد. 

دلیوس گفته است: آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد که تقریبا سه نفر از چهار پناهجویی که به افغانستان پس فرستاده شده‌اند، طی چند ماه دوباره مجبور به گریز از جنگ و خشونت می‌شوند. 

وی همچنین با اشاره به تحقیقی که ماه ژانویه از سوی شورای آوارگان نروژ منتشر شد، تصریح کرد:در هر ساعت ۵۰ نفر از شهروندان افغانستان از خشونت می‌گریزند؛به طوریکه فقط در سال ۲۰۱۷، به گفته منابعی در سازمان ملل متحد، ۴۷۱ هزار و ۶۷۷ نفر از ۳۱ ولایت از جمع ۳۴ ولایت افغانستان به خاطر خشونت‌های سیاسی مجبور به گریز شدند؛ و به گفته این منابع، شمار آوارگان داخلی نیز طی سال گذشته به چهار برابر شمار آوارگان داخلی در پنج سال پیش رسید.

دلیوس در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: وخامت وضعیت امنیتی در افغانستان از طریق افزایش حملات بر کارگران موسسات امدادی به طور روشنی قابل درک است. 

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷، شمار حملات بر امدادرسانان به ۳۸۸ مورد رسید. این در حالی است که سال پیش از آن (۲۰۱۶)، این شمار حدود ۲۰۰ مورد بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار