شخم و شیار شالیزار زمستانه در فریدونکنار

کشاورزان فریدونکنار ۳ هزار هکتار از شالیزار‌ها را شخم و شیار کردند.

محمد هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره آغاز عملیات شخم و شیار و آب تخت اولیه زمین‌ های شالیزاری در شهرستان فریدونکنار، گفت: تاکنون  آب تخت اولیه در ۴ هزار و ۶۸۷ هکتار (معادل ۷۸ درصد) و شخم و شیار در  ۳ هزار و ۴۶۱ هکتار (معادل ۵۷ درصد) شالیزار‌های این شهرستان انجام شد.

وی درباره کیفیت بالای برنج تولیدی شهرستان فریدونکنار افزود: برنج فریدونکنار دارای عطر و طعم مطبوعی است که از این نظر در سطح کشور مطرح بوده و این کیفیت مناسب حاصل دسترنج و زحمات شبانه روزی کشاورزان این منطقه است.

هادی زاده گفت: تالاب فریدونکنار برخلاف سایر تالاب‌ های موجود در ایران فصلی بوده و در واقع همان زمین‌های شالیزاری است که در فصل پاییز و زمستان، مکان امنی را برای انواع پرندگان مهاجر مهیا می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار افزود: وجود این پرندگان مهاجر در در شالیزار‌ها که تعداد آن‌ها به میلیون‌ها پرنده می‌رسد، باعث تزریق مقادیر زیادی فضله به صورت تدریجی به شالیزار شده و این کود‌های طبیعی رها شده توسط پرندگان به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ازت و فسفرموجب غنی شدن خاک شالیزار‌های منطقه شده و مصرف انواع کود‌های شیمیایی را به حداقل ممکن می‌رساند.

هادی زاده گفت:  این پرندگان با تغذیه انواع حشرات و کرم‌ ها نیاز به مصرف سموم برای دفع آفات در مزارع شالیزار‌های فریدونکنار را به حداقل می‌رسانند.

شهرستان فریدونکنار دارای ۶ هزار و ۲۲ هکتار زمین شالیزاری است.

انتهای پیام/ م

شخم و شیار ۳ هزار هکتار از شالیزار‌های فریدونکنار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار