نعمتی در جمع خبرنگاران:

برخی اطلاعات درباره ارتباطات دراویش با خارج از کشور وجود دارد/برخی دراویش از حلم نظام سوءاستفاده می‌کنند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: یک سری اطلاعات درباره ارتباطات دراویش با خارج از کشور وجود دارد که باید بررسی شود.

برخی اطلاعات درباره ارتباطات دراویش آشوبگر با خارج از کشور وجود دارد/برخی دراویش از حلم نظام سوءاستفاده می‌کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی امروز(چهارشنبه2 اسفندماه) با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی امروز صبح، گفت: این نشست با محوریت بررسی اقدامات دراویش و حمله آنان به منازل و شهادت تعدادی از عزیزان نیروی انتظامی و بسیج برگزار شد.

وی ادامه داد: کولیوند به عنوان رئیس کمیسیون شوراها در نشست شورای تأمین امنیت استان برای بررسی این موضوع حضور یافته بود و  توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کرد.

نعمتی تصریح کرد: امروز صبح هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با حضور مسئولان امنیتی و انتظامی جلسه‌ای را در این مورد داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین با اشاره به دستگیری 300 نفر از دراویش، گفت: در این درگیری دو نفر از عزیزان بسیجی و سه نفر هم پرسنل نیروی انتظامی شهید شدند، 35 نفر از نیروی انتظامی هم زخمی شدند، باید اعلام کرد که در این برخوردها حتی یک گلوله هم شلیک نشده است.

وی با اشاره به ریشه وقوع این درگیری هم گفت: چند روز قبل نیروی انتظامی به دو پراید مشکوک شده و آنها را تعقیب می‌کنند، یکی از پرایدها خراب می شود و سرنشینان آن با پراید دیگر می‌گریزند، به نیروی انتظامی خبر می‌دهند که یک پراید به سرقت رفته که با بررسی‌ها مشخص می‌شود یکی از همان پرایدها دزدی است.

نعمتی ادامه داد: با دستگیری یکی از سارقین که جزء همین دراویش بوده بقیه دراویش به عنوان سهم خواهی تجمع می‌کنند و آزادی وی را از کلانتری می‌خواهند، من فکر می‌کنم که دستگاه‌های امنیتی و قضایی تکلیف خود را می‌دانند و به اعتقاد من دراویش از حلم نظام سوءاستفاده می‌کنند. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمامی اغتشاشگران جزء دراویش بودند، گفت: شخصی که در پشت اتوبوس نیروی انتظامی را زیر گرفت برادر همان سارق بوده است، در این میان یک سری ارتباطات هم دراویش با خارج از کشور داشته‌اند که باید بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
تمام سران دراویش در لندن و المان زندگی میکنند و در بیشتر کشورها ویلایی به این منظور خریده اند .دروایش شاه نعمت الهی در ویست ون ونکورر ویلایی برای خانقاه داشتند و به دارویش میگفتند که وقتش رسیده که دروایش شوی .باید یک متر پارچه و نبات و یک حلقه و چند تا سکه بیاوری .و به شما یک ذکر میگفتند که این ذکر را نباید به کسی میگفتی .مثلا الله اکبر .و ازت میخواستند یک عذا اون هم باید ابگوشت باشد .بدهی .وقتی قبول میکردی که ابگوشت میدهم .میگفتند نه پول بده ما خودمون یک بار ابگوشت از جانب شما میدهیم و بابت این آبگوشت .دویست دلار میگرفتند .بعصی ها می‌گفتند بیشتر داده اند .بستگی به وصعیت مالی درویش .پول میگرفتند .من دویست دلار را تایید میکنم .ولی بیشتر را نمیدانم .
-
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
واقعا چرا باید شاهد اینگونه رفتارهای ناشایست باشیم بهتره با این بی نظمی ها به شدت برخورد شه
آخرین اخبار