عضو هیئت مدیره انجمن سکته مغزی ایران خبر داد:

شیوع 20 درصدی سکته مغزی در جوانان

امیری با بیان اینکه سکته مغزی تنها در کهنسالان اتفاق نمی‌افتد گفت: حدود 20 درصد از جوانان هم دچار سکته مغزی می‌شوند.

شیوع 20 درصدی سکته مغزی در جوانانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرامرز امیری عضو هیئت مدیره انجمن سکته مغزی ایران در دهمین کنگره استروک ایران که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سکته مغزی تنها در کهن سالان و سالمندان اتفاق نمی افتد اظهار کرد: حدود 20 درصد از جوانان (اشخاص زیر 50 سال)  هم دچار سکته مغزی می شوند، حتی ممکن است ما در نوجوانان و نوزادان هم  سکته مغزی را مشاهده کنیم که در این مواقع ما باید به دنبال عوامل غیر اکتسابی بگردیم.

وی درباره عوامل غیراکتسابی سکته مغزی بیان کرد: از جمله عوامل غیر اکتسابی سکته مغزی می‌توان به ارتباط غیرعادی بین شریان ها و وریدها و بیماری مویامویا (بیماری انسدادی عروق) اشاره کرد.

بیماری‌های مادرزادی قلبی شایع‌ترین علت غیراکتسابی سکته مغزی در کودکان

عضو هیئت مدیره انجمن سکته مغزی ایران افزود: شایع ترین علت سکته در کودکان و به ویژه نوزادان ناهنجاری های غیراکتسابی مانند بیماری‌های مادرزادی قلب است.

امیری با تاکید براینکه معمولات تداخل دارویی در ایجاد سکته مغزی نقش ندارد اظهار کرد: ما هر ماده خارجی‌ را که وارد بدن می شود با نام دارو می‌شناسیم، داروهای شیمیایی، مواد مخدر،  مانند کوکائین و داروهایی که فشار خون را افزایش می دهند، می توانند زمینه ساز سکته مغزی باشند.

وی گفت: ما سکته مغزی را یک بیماری اکتسابی می‌دانیم که عوامل محیطی و ژنتیکی در بروز آن نقش دارند، به عبارتی عوامل محیطی در بستر عوامل ژنتیکی پدید می آیند.

عضو هیئت مدیره انجمن سکته مغزی ایران درباره عوامل محیطی ایجاد کننده سکته مغزی یادآور شد: از جمله عوامل محیطی سکته مغزی می‌توان به چربی و قند خون بالا، استعمال سیگار و دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و کم تحرکی اشاره کرد که  این عوامل تحت کنترل ما هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا اینقدر سکته زیاد شده و چرا کاری نمیکنن ؟
آخرین اخبار