معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت:شهرداری‌هایی که سرانه فضای سبز آن‌ها کمتر از ١٥ مترمربع است باید این سرانه را افزایش دهند تا سرانه متوسط استان به ٥٠ مترمربع برسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در جلسه ستاد فضای سبز استان با اشاره به هدفگذاری کاشت سالانه 3 میلیون اصله نهال اظهار کرد: امروز 15.25 متر مربع سرانه واقعی فضای سبز متوسط استان است که در برخی شهر‌های استان بالاتر از این عدد و در برخی شهر‌ها هم کمتر از این میانگین است.

وی افزود: همه شهرداری‌ها در استان تهران تعریف مشترکی از فضای سبز شهری و عمومی دارند و با این هماهنگی بهتر می‌توان برنامه ریزی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا شهرداری‌هایی که سرانه فضای سبز آن‌ها کمتر از ١٥ مترمربع است باید افزایش دهند تا سرانه متوسط استان به ٥٠ مترمربع برسد.

تواهن گفت:برای این کار ٥ هزار هکتار در ١٩ شهر استان با 3 میلیون اصله نهال باید زیر کشت برود.

وی افزود: کاشت این نهال‌ها سالی ٧.٥ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تحقق زمین‌های در نظر گرفته شده برای این منظور، به همکاری منابع طبیعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و راه و شهرسازی نیازمند است.

انتهای پیام/

شهرداری‌ها سرانه فضای سبز را افزایش دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.