تشکیل کارگروه مد و لباس اسلامی ایرانی در خراسان جنوبی

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تشکیل کارگروه مد و لباس اسلامی ایرانی در خراسان جنوبی خبر داد.

جلسه کارگروه مد و لباس اسلامی ایرانی با هدف هویت بخشی به دست اندرکاران و ارتقای قدرت انتخاب مردم در حوزه مد و لباس در خراسان جنوبی تشکیل شد.

زمزم معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:این کارگروه به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و بومی منطقه،تبیین و ترویج الگوهای بومی برای ترغیب مردم به پرهیز از انتخاب الگوهای بیگانه با فرهنگ و هویت ایرانی در زمینه مد و لباس در استان  تشکیل می شود.

وی افزود:امروزه طراحی لباس و پوشاک و انتخاب مناسب آن یکی از دغدغه های مهم خانواده ها شده پس لازم است دستگاه های اجرایی عضو کارگروه به این مسئله اهتمام بیشتری داشته باشند و با برگزاری به موقع کمیسیون های مربوطه گام مؤثری در این امر برداشته شود.

زمزم از سخنرانی علمی و ورکشاپ مد و لباس ایرانی و اسلامی از سوی اداره کل در خراسان جنوبی خبر داد،گفت: این کارگاه های آموزشی با موضوع تاریخچه مد و لباس،جایگاه خط در منسوجات ایرانی ١٠ اسفندماه سال جاری در محل دانشکده فنی و حرفه ای دختران برگزار خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: تاکنون ٥٢ نفر در این کارگاه ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد:علاقه مندان به شرکت در این کارگاه‌ ها می‌توانند حداکثر تا تاریخ ٥ اسفند ماه سال جاری با مراجعه به سایت این اداره کل به آدرس اینترنتی khj.farhang.gov.ir ثبت‌نام و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٠٩٣٥٧٧٠١٤٧٣ تماس  حاصل نمایند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه این ورکشاپ با اهداف ترویج فرهنگ طراحی و استفاده از مد و لباس اسلامی و ایرانی برگزار می شود،یادآور شد:به شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی معتبر آموزشی اهدا خواهد شد.

زمزم در پایان گفت:طراحان،تولید کنندگان،مراکز فروش،مدلینگ،اسپرت،مزون،سایت و مؤسسات مد،لباس و غیره می توانند از طریق نشانی اینترنتی https://khj.farhang.gov.ir/fa/modelebasنسبت به تکمیل فرم و ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.