وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

بودجه کم جوابگوی تامین تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه‌ها نیست/مشارکت گسترده عملی ایران با دانشگاه‌های خارجی

بودجه کم جوابگوی تامین تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه‌ها نیست/مشارکت گسترده عملی ایران با دانشگاه‌های خارجیوزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

مشارکت گسترده عملی ایران با دانشگاه‌های خارجی

حسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل گفت: آقای صدری نسب مسئول همکاری مشترک با کشور فرانسه است که مقرر شده هر ساله 15 طرح علمی در قالب پروژه علمی جندی شاپور انجام شود؛ در این طرح‌ها حمایت از طرف وزارت علوم صورت می‌گیرد تا اساتید ایرانی بتوانند به راحتی در دانشگاه‌های خارج از کشور به انجام تحقیقات بپردازند.

سالار آملی با اشاره به اینکه در برخی از زمینه‌های همکاری میان دانشگاه‌های ایرانی و خارجی نیازی به مجوز دولت‌ها نیست گفت: وزارت علوم تنها در دو موضوع دخالت می‌کند که یکی دوره‌های تحصیلی مشترک است و منجر به مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که توسط شورای گسترش وزارت علوم تأیید می‌شود، دیگری تأیید دانشجوی خارجی است که توسط وزارت علوم انجام خواهد شد.

راه اندازی مشاوره‌های تلفنی و الکترونیکی در دانشگاه ها

منصوره سادات صادقی رئیس مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان گفت: بررسی مقاطع تحصیلی کارکنان مراکز مشاوره دانشگاهها، رشد مقطع دکتری را نشان می دهد ولی 55درصد مقطع تحصیلی کارکنان این مراکز، کارشناسی ارشد است.
رئیس مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان افزود: 211 هزار و 581 جلسه طی سال های 92تا 95 برگزار شده است که براساس بررسی‌های صورت گرفته در این جلسات، بیشترین اختلالات دانشجویان مربوط به اختلالات ارتباطی بوده است.

شهریور 97 ارزیابی مدرسان دانشگاه علمی کاربردی

محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: پس از ارزیابی ها این دانشگاه افرادی که دارای شایستگی تدریس هستند امتیازاتی از قبیل کارت شناسایی و اعطای ایمیل با پسوند دانشگاه دریافت می کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد:پیش بینی ما این است که ارزیابی مدرسان مراکز دانشگاه علمی کاربردی تا پایان شهریورماه سال آینده به اتمام برسد.

کمبود 200 خوابگاه دانشجویی در کشور

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر ما با کمبود 200 خوابگاه مواجه هستیم که با همراهی دولت و هم افزایی که میان صندوق رفاه دانشجویان و سازمان برنامه بودجه شکل گرفته است بخش خصوصی می‌تواند در بخش خوابگاه مجردی و متاهلی ورود پیدا کند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: سال آینده با 500 میلیارد تومان هم افزایی که در حال شکل دادن آن هستیم دانشگاه‌هایی که کمبود فضای خوابگاهی داشته باشند را استارت خواهیم زد و سود بانکی توسط صندوق رفاه پرداخت می‌شود.

بودجه کم جواب‌گوی تامین تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه‌ها نیست

حسین عسگریان ابیانه معاون اداری مالی وزارت علوم گفت:باتوجه به اینکه سال گذشته به موسسات پژوهشی و پارک ها، حدود 600 میلیارد تومان اختصاص داده شده بود با احتساب این 20 درصد، در سال 97 حدود 700میلیارد تومان می شود اما انتظار داریم جهش خوبی را در این بخش تجربه کنیم.
معاون اداری مالی وزارت علوم بیان کرد: به نظر من سازمان برنامه‌ و بودجه کشور باید وضعیت تخصیص بودجه‌ها را بهبود ببخشد، چرا که اگر هر چه زودتر این اتفاق نیفتد دانشگاه‌ها دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

برنامه‌ وزارت علوم برای جذب دانشجوی خارجی

منصورغلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رنامه های علمی بین المللی مشترک باید منجر به جذب دانشجویان خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دردانشگاه های کشور شود"، اظهار داشت: مجریان طرح ها از آن جهت که شروع کننده پروژه ها هستند از جایگاه و اعتبار ویژه‌ای برخوردارند و باید به نحو احسن از تجربیات شان استفاده شود تا با استمرار تلاش های دقیق علمی، مسیر بین المللی سازی دانشگاه ها گسترش یابد.

حل مشکل بیکاری جوانان؛ ماموریت امروز دانشگاه آزاد

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،گفت: اکنون ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی تربیت تحصیل کرده بیکار نیست، بلکه حل مشکل بیکاری در جوانانی است که زمانی در تربیت شان بسیار تلاش کرده است.
رهبر، دانشگاه آزاد اسلامی را در کشور دارای شبکه برنامه ریزی گسترده برشمرد که می تواند با لحاظ کردن آموزش های مهارتی و تربیت تکنسین، آموزش های مورد نیاز صنایع موجود در استان ها و آموزش های پودمانی و در حال کار از این آیتم ها در کسب درآمدهای کوتاه مدت بهره بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار