مشاور وزیر بهداشت:

قرارداد حداقل ۲۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی با ژاپنی‌ها در سه ماه آینده

مسائلی از سفر هیئت ایرانی به ژاپن خبر داد و گفت: طی سه ماه آتی قرارداد حداقل ۲۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی با مشارکت طرف ژاپنی منعقد شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی حوزه امور بین الملل وزارت بهداشت و سفارت کشورمان در توکیو در هفته جاری سفری به ژاپن خواهیم داشت و بحث تولید تجهیزات پزشکی به صورت مشترک با تولیدکنندگان ژاپنی را دنبال می‌کنیم، گفت: در این سفر جلساتی برگزار می‌شود و مقدمات سرمایه‌گذاری طرف ژاپنی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در ایران را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: همچنین جلساتی با اومتا (OMETA) از طرف سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برنامه‌ریزی شده است که موضوع سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در ایران و تولید تجهیزات پزشکی در کشور در این جلسات بررسی خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سه ماه آینده انعقاد قرارداد‌های تجاری برای تولید تجهیزات پزشکی در ایران در دستور کار قرار دارد.

مسائلی ادامه داد: قرار است تا سه ماه آتی قرارداد حداقل ۲۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی با مشارکت طرف ژاپنی در ایران منعقد شود. بر این اساس، زمینه فعالیت این شرکت‌ها را در کشور فراهم خواهیم کرد.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه گفت: جلسه دیگری که با دولت ژاپن از طرف سفارت ایران هماهنگ شده، موضوع بررسی کیفی و ثبت تجهیزات پزشکی ژاپنی است، در این جلسه قرار است همکاری متقابلی با هدف تسهیل فرآیند ثبت تجهیزات پزشکی ژاپنی به ایران بررسی شود، اگر ما به عنوان متولی تجهیزات پزشکی ایران با همتای خود در ژاپن جلساتی داشته باشیم و نحوه رسیدگی به پرونده‌ها را به صورت مشترک به پیش ببریم، فعالیت متقابل در حوزه تجهیزات پزشکی به عنوان یک زیرساخت مهم، فراهم خواهد شد. این موضوع یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین اقدامات برای همکاری‌های دوجانبه و تسهیل فرآیند ثبت تجهیزات پزشکی ژاپنی با هدف تولید و صادرات تجهیزات پزشکی کشور به ژاپن خواهد بود.

مسائلی بیان کرد: امیدواریم در این سفر به یک سند همکاری دو جانبه مهم بین دولت ایران و ژاپن در حوزه تجهیزات پزشکی دست پیدا کنیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان این که دولت ژاپن موضوع سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات پزشکی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: بعد از مشخص شدن شرکای تجاری دو طرف، بحث تامین سرمایه را از طرف ژاپنی برای آغاز تولید تجهیزات پزشکی تحت برند‌های جهانی تجهیزات پزشکی ژاپنی با همان استاندارد‌ها و کیفیت را در کشور خواهیم داشت.

وی افزود: افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات پزشکی هستند و می‌خواهند با شرکت‌های ژاپنی همکاری کنند می‌توانند از هم اکنون کار‌های خود را آغاز و بررسی‌های فنی و اقتصادی را شروع کنند.

 مسائلی گفت: در سه ماه آینده بعد از تامین مقدمات و مذاکرات طرف ایرانی و ژاپنی، انعقاد قرارداد انجام خواهد شد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان این‌که فصل جدیدی برای همکاری بین ایران و ژاپن در زمینه تجهیزات پزشکی آغاز شده، گفت: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی که می‌خواهند فعالیت خود را با ژاپن آغاز کنند باید آماده باشند؛ زیرا سه ماه دیگر سفری به ژاپن خواهیم داشت و قرار است حداقل ۲۰ شرکت ژاپنی را برای همکاری به ایران بیاوریم، در نتیجه شرکت‌ها می‌توانند در این زمان مکاتبات خود را در این زمینه آغاز و آمادگی لازم را داشته باشند.

مسائلی بیان کرد: بعد از انجام مذاکرات، تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی را به ژاپن خواهیم برد و حداقل ۲۰ قرارداد برای تولید تجهیزات پزشکی در ایران منعقد خواهد شد. در این راستا اطلاعات تکمیلی نیز به اطلاع شرکت‌های ایرانی خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار