رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان هدف برگزاری دومین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار را معرفی بانوان موفق در کارآفرینی دانست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا اخوان‌نسب عصر امروز در نشست خبری دومین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار اظهار کرد: امسال دومین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار برگزار می‌شود و تیمی که همراه ما هستند همه از اساتید دانشگاهی هستند و از مشکلات و معضلات بانوان جامعه آگاهی و آشنایی دارند.

وی هدف از این همایش را معرفی بانوان موفق در کارآفرینی دانست و افزود: در ابتدا به صورت انگشت‌شمار بانوان موفق در کارآفرینی را می‌شناختیم اما به مرور لیست ما تکمیل شد و سعی داریم تجربیات این بانوان موفق را به سایر بانوان به ویژه دختران جوان که با بیکاری روبرو هستند، منتقل کنیم.

رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این‌که ایجاد شبکه ارتباطی بین بانوان یکی دیگر از اهداف این همایش است، عنوان کرد: سعی خواهیم کرد این همایش کمکی به بانوان در حوزه کسب و کار باشد، توسعه پایدار برای ما بسیار مهم است و این به این معناست که با داشته‌های زمان حال خود زندگی کند و به ذخایر نسل‌های آینده دست‌اندازی نکرده و حتی آن‌ها را حفظ کند.

وی با بیان این‌که آموزش رکن اصلی دستیابی به توسعه پایدار است، مطرح کرد: «زنان، همپیمانان توسعه و برکت اقتصادی» شعار همایش امسال خواهد بود و این به دلیل اثرگذاری بالای زنان در اقتصاد است و هر چه روی این حلقه‎‌های نامرئی بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه آن را نیز خواهیم دید.

اخوان‌نسب با بیان این‌که این همایش نتیجه و حاصل یک کار تیمی است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این کار بر عهده بانوان به ویژه بانوانی که در عرصه رسانه فعال هستند، خواهد بود، در همایش سال گذشته بسیاری از بانوان که در مشاغل خانگی فعال بودند هم چنان با ما در ارتباط هستند و مشاوره دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که از سال گذشته دوره‌های خاص را برای بانوان ساکن در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: نگاه آینده ما و حتی دنیا به مشاغل کوچک و خرد است و برنامه‎‎هایی نیز برای پیشرفت این مشاغل خانگی تدوین شده و در حال اجرا است اما باید به یاد داشته باشیم که هیچ کاری به صورت ناگهانی جواب نمی‌دهد و سالیان زیاد برای نتیجه‌بخشی آن نیاز است.

رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ و پایداری نظام خانواده برای برگزارکنندگان همایش، ادامه داد: مارکتینگ نقش بسیاری مهمی در فروش تولیدات دارد و کسانی که نتوانسته بودند با بازار ارتباط برقرار کنند موفق به فروش تولیدات خود نشدند، این نیازمند داشتن یک سری اطلاعات است بنابراین بانوان باید اطلاعات و ارتباطات خود را به روز کنند.

وی با بیان این‌که در استان اصفهان حدود 400 بانوی فعال در حوزه کسب و کار شناسایی شدند، مطرح کرد: شاید در 10 سال پیش این تعداد به 5 نفر هم نمی‌رسید البته تعداد بانوان کارآفرین بسیار کمتر از تعداد فعالان اقتصادی هستند، با توجه به علاقه بانوان در فعالیت در حوزه گردشگری، کمیته گردشگری را نیز به زیرمجموعه شورای عالی بانوان اضافه کردیم.

اخوان‌نسب افزود: چون معتقد هستیم امکانات نباید فقط در مرکز باشد سعی کردیم کلاس‌های متعددی را در شهرستان‌های مختلف برگزار کنیم، در بین بانوان استان توانستیم بین همه آن‌ها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی یک همدلی و همراهی ایجاد کنیم و در بین حامیان معنوی این همایش نهادهای مختلفی هستند و اتاق هم به عنوان یک مرجع در میان سازمان‌ها و نهادها قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار