۲۶ بانوی جانباز قطع نخاعی ۷۰ درصد کشور در یک اردوی زیارتی، درمانی به پابوسی بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مشرف شدند.

تشرف بانوان جانباز قطع نخاع و قطع عضو  به بارگاه منور رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امورایثارگران در حاشیه اردوی چهار روزه بانوان جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی و قطع عضو در مشهد گفت: جانبازان قطع نخاعی در دوران دفاع مقدس که در مناطق جنگی و یا مناطق مرزی دچار مجروح شده اند شرایط مراقبت و نگهداری ویژه‌ای را می‌طلبد.
 

مسعود جوادی مقدس افزود: تعداد کل جانبازان نخاعی تحت پوشش بنیاد شهیدو امورایثارگران در سراسر کشور ۱۹۸۰ نفر است که از این تعداد ۲۲۰ نفر از گردن، نخاعی شده اند و ۱۷۶۰ جانباز نخاعی غیر گردنی که ۳۰ نفر از این عزیزان را بانوان تشکیل می‌دهند.

  وی گفت: اکثریت بانوان جانباز ۷۰ درصداز کرمانشاه و خوزستان هستند.

رئیس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امورایثارگران تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص بانوان جانباز ۷۰ درصد اردو‌های پزشکی درمانی برای آنان به صورت متمرکز و یا پراکنده در تهران و یا استان‌های دیگر برگزار می‌شود، اما خوشبختانه جانبازان با توجه به آرمان‌ها و اهداف مقدسشان روحیه بسیار خوبی دارند.

جوادی افزود: برگزاری اردو‌های زیارتی، تفریحی و پزشکی با هدف ارتقا سطح نشاط و شادابی برای جانبازان و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود تا در کنار اعضای خانواده بتوانند برنامه‌های تفریحی خوبی داشته باشند.

  وی گفت: بانوان جانباز ۷۰ درصد نیازمند آموزش‌های خاصی پزشکی هستند و برای بانوان جانباز ۷۰ درصد ویزیت پزشکی ارولوژی، زنان، اعصاب و روان، داخلی توسط متخصصین برگزار می‌شود تا بانوان به صورت تخصصی و موردی مشکلات خود را با پزشکان متخصص در میان بگذارند، زیرا جانبازان به دلیل اینکه قطع نخاعی هستند به مرور، درگیر بیماری‌های دیگری نیز می‌شوند.

رئیس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امورایثارگران اظهار کرد: این اردو با حضور ۲۶ تن از بانوان جانباز ۷۰ درصد شامل ۲۱ جانباز نخاعی و ۵ جانباز قطع عضو به همراه خانواده‌های آنان و به مدت چهار روز در مشهد مقدس برکزار می‌شود.

جوادی گفت: بانوان جانباز از استان‌های کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران، البرز، هرمزگان، لرستان، بوشهر و تهران هستند که در دوران دفاع مقدس مجروح و به مقام رفیع جانبازی نائل آمدند.

انتهای پیام/ف. غ
 

اردوی  بانوان جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی و قطع عضو در مشهد

برچسب ها: دفاع مقدس ، جانبازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.