کمک ۱۵۰ میلیون دالری سازمان ملل متحد به افغانستان

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، ۱۵۰ میلیون دالر را به دولت افغانستان به هدف بهبود وضعیت شهروندان این کشور کمک کرده‌ است.

کمک ۱۵۰ میلیون دالری سازمان ملل متحد به افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛  توافق‌نامۀ کمک ۱۵۰ میلیون دالری ملل متحد در نشستی میان مصطفی مستور وزیر اقتصاد و اندیانا بانجی، نمایندۀ صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA ) در کابل به امضا رسید.

قرارست، پول کمکی سازمان ملل متحد در بخش‌های نفوس، دموگرافی، خدمات صحی و عرضۀ خدمات برای  ظرفیت‌سازی جوانان به مصرف برسد.

مصطفی مستور وزیر اقتصاد کشور در نشست امضا توافق‌نامه گفت که صندوق جمعیت سازمان ملل متحد فعالیتهای خویش را در چارچوب پلانهای عملی ۵ ساله تنظیم نموده که چهارمین پلان عمل آن ( ۲۰۱۵_۲۰۱۹) با هزینه ۸۲ میلیون دالر می‌رسد.

 مستور افزود که صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۹ را در بخش‌ بهبود وضعیت شهروندان افغانستان به مصرف رسانیده که نتایج آن رسیده‌گی به ۷۸۰۰ ولادت، عرضه خدمات صحی برای ۳۵۰ هزار، آموزش تخصصی برای ۱۸۰ کارمند صحی می‌باشند.

نمایندۀ صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز گفت که با امضای این توافق‌نامه، نهادش به ادامه هم‌کاری‌های خود در خصوص عرضه خدمات صحی، دموگرافی و ظرفیت سازی تعهد می‌نماید.

در عین حال، فرخنده‌ زهرا نادری، مشاور ارشد رییس جمهور در امور سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از آن نهاد، گفت کمک‌های به موقع آنان توانسته که تغییرات مثبت را در زنده‌گی شهروندان افغانستان ایجاد نماید.

مشاور رییس جمهور جمهور غنی از سازمان ملل متحد خواست تا کمک‌های‌شان را بیش‌تر متمرکز به آن از بخش‌های نماید که شهروندان افغانستان به آن ضرورت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار