پلیس آگاهی استان مرکزی به مردم توصیه کرد مراقب کلاهبرداری پیامکی باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: ارسال پیامک برنده شدن در قرعه کشی روشی پرتکرار در کلاهبرداری (کلاهبرداری پیامکی) است.

سرهنگ حسینی افزود: یکی از روش‌های معمول کلاهبرداری استفاده از ابزار‌های مخابراتی و ارسال پیامک به طعمه با با این محتوا که شما برنده ویژه قرعه کشی شرکت ما شدید و جهت ادامه کار و دریافت جایزه لازم است با شماره مذکور در پیامک تماس بگیرید.

وی اضافه کرد: پس از تماس با استفاده از چرب زبانی و به کاربردن سخنانی جذاب و پر از ادعا از فرد درخواست اطلاعات حساب اعم از شماره کارت، رمز دوم و سی سی وی تو را برای واریز جایزه به حسابش می‌نمایند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی ادامه داد: برخی هم علاوه بر این کار بسته‌ای از محصولات را به طعمه مورد نظر معرفی و از وی درخواست اکید بر خرید آن جهت دریافت جایزه را دارند؛ محصولاتی که اغلب بی کیفیت و بسیار کمتر از ارزش مبلغ اخذ شده می‌باشد.

وی تصریح کرد: نکته جالب‌تر این است که برخی از این کلاهبرداران با ادعای زیرمجموعه بودن شرکت‌های بزرگ و برند سعی در اقناع ذهنی مخاطب دارند و حتی در این راستا آدرس شرکت مذکور را می‌دهند.
انتهای پیام / ج

روش جلوگیری از کلاهبرداری پیامکی از زبان پلیس آگاهی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.