تفاوت بین سردرد تنشی و میگرن چیست؟

یک فیزیوتراپ در خصوص عوامل بروز عارضه سردرد تنشی و تفاوت آن با میگرن توضیحاتی داد.

سردرد تنشی چیست؟مصلح الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سردرد تنشی، عارضه ای است که بیشتر افراد آن را با دردهای میگرنی که در پیشانی و شقیقه افراد بروز می کند،  اشتباه می گیرند و این مسئله می تواند پروسه درمان را طولانی تر کند.

وی ادامه داد: سردرد تنشی بیماری شایع است به طوری که این عارضه بیشتر بر اثر اسپاسم عضلات و یا سرما خوردن عضله های گردن در افراد بروز پیدا می کند و در صورت بی توجهی به این بیماری ممکن است انجام فعالیت های روزانه فرد را مختل کند.

درمان سردرد تنشی با طب سوزنی

ادیب حسامی با بیان اینکه در بیماری سردرد تنشی درد آن به شقیقه، پیشانی، پشت چشم و حتی دست افراد انتشار داده می شود، افزود: افرادی که دچار عارضه سردرد تنشی می شوند در هنگام خم کردن سر و یا سرماخوردگی این حالت درد برای آنها اتفاق می افتد.

وی عنوان کرد: در میگرن، سردرد بر اثر خوردن موز و شکلات اتفاق می افتد، در این نوع بیماری نورهایی مشخص در چشم برق می زند واین در حالی است که  سردرد تنشی بر اثر فعالیت زیاد، فشارهای عصبی ایجاد می شود.

ادیب حسامی تاکید کرد: فیزیوتراپ ها می توانند با گرم کردن عضلات گردن و ماساژ پیشانی و حتی کشش عضلات پشت گردن این عارضه را درمان کنند.

وی یادآور شد: سردرد تنشی به وسیله روش طب سوزنی و استفاده از سوزن در نقاطی که عضلات دچار اسپاسم شده به خوبی قابل درمان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار