مدیر فرهنگسرای الغدیر تبریز گفت: نخستین عکس موزه دفاع مقدس استان در این فرهنگسرا راه‌اندازی شده که در آن نزدیک چهار هزار و 620 قطعه عکس از شهدا نصب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعید مطلبی مدیر فرهنگسرای الغدیر تبریز با بیان این‎که فرهنگسرای الغدیر یکی از بزرگترین و مجهزترین فرهنگسراهای شمالغرب کشور محسوب می‎شود، گفت: فرهنگسرای الغدیردر زمینی به مساحت 9 هکتار احداث شده و دارای چهار سالن آمفی تئاتر، 45 واحد کلاسی، سه سالن نمایشگاهی، خانه فرهنگ مادر و کودک، کتابخانه و قرائت خانه، چهار واحد تخصصی آموزشی شامل مهد قرآن، جامعه القرآن، جهاددانشگاهی و مجموعه آموزشی یوسی مس بوده و آماده ارائه خدمات به گروه های سنی مختلف است.

وی آموزش شهروندی را از محورهای اصلی فعالیت‎های فرهنگسراها اعلام کرد و افزود: آموزش شهروندی یکی از مهمترین وظایف معاونت فرهنگی شهرداری بوده و اغلب برنامه‎های این فرهنگسرا نیز در این راستا است.

وی در خصوص اهم فعالیت‎های فرهنگسرای الغدیر بیان کرد: در راستای توانمندسازی بانوان نزدیک 143 عنوان کلاس آموزشی اعم از خیاطی، آشپزی، صنایع دستی، نقاشی و هنرهای تجسمی، تزریقات و پانسمان و ... در این فرهنگسرا برگزار می‎شود و طی سال جاری 267 هزار نفر در کلاس‎های توانمندسازی بانوان ثبت نام و آموزش‎های شهروندی دریافت کرده‎اند.

مطلبی، تصریح کرد: دوره‎های توانمندی بانوان در 10 جلسه‎ای برگزار می‌شود و در کنار آن دو جلسه نیز به طور رایگان آموزش‎های شهروندی ارائه می‎دهیم و در این ارتباط به نتایج مطلوبی رسیده‎ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج فرهنگ شهروندی را اصلی ترین هدف فرهنگسرای الغدیر اعلام کرد و افزود: با توجه به تاکیدات شهردار محترم مبنی بر توسعه آموزش های شهروندی در سطح جامعه و بویژه در بین کودکان و دانش آموزان، همکاری تنگاتنگی را با آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز آغاز کرده ایم و در این راستا می‎کوشیم تمامی مدارس این منطقه را تحت پوشش این آموزش‌ها قرار دهیم.

 

انتهای پیام/ش

فرهنگسرای الغدیر تبریز بزرگترین و مجهزترین فرهنگسراهای شمالغرب کشور

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.