پکن اعلام کرد به گزارش ژاپن درباره نقض تحریم‌های کره شمالی توسط یک فروند کشتی چینی رسیدگی می‌کند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین امروز اعلام کرد به گزارش ژاپن درباره نقض تحریم های کره شمالی رسیدگی می‌کند.

ژاپن روز سه شنبه  طی گزارشی اعلام  کرد نیروهای دریایی این کشور یک فروند کشتی کوچک چینی را در آب‌های جنوب چین دیده اند که به یک کشتی با  پرچم کره شمالی، آنچه که احتمالا مواد نفتی بوده منتقل کرده است.

از آنجایی که انتقال مواد به صورت کشتی به کشتی،  طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است، ژاپن در این باره اعلام نگرانی کرده است. سخنگوی وازرت امور خارجه چین امروز در پاسخ گفت: «ما درحال بررسی گزارش ژاپن هستیم». او همچنین در ادامه نشست خبری خود گفت: «ما به گزارش ژاپن اهمیت ویژه ای می‌دهیم و برخلاف آنچه تصور می‌شود به خوبی قطعنامه های  سازمان ملل را اجرایی می‌کنیم و به قوانین بین المللی پایبند هستیم».

چین همچنین طی سالهای گذشته بارها اعلام کرده است برخلاف تصور توکیو، واشنگتن و سئول، به تعهدات بین المللی پایبند است.

چندی پیش رویترز در گزارشی با استناد به مدارک محرمانه  کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شد به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد چین در فاصله دریای زرد و دریای چین  نزدیک بنادر ونسان و نامپو تحریم ها را نقض کرده است تا به کره شمالی نفت برساند. در این گزارش همچنین ادعا شده است، تخلف چین در ماه‌های اکتبر و ژانویه اتفاق افتاده است و احتمال می‌رود این کشتی ها در تایوان مستقر باشند.

 

انتهای پیام/

رسیدگی پکن به گزارش ژاپن درباره نقض تحریم‌های کره شمالی توسط کشتی چینی

برچسب ها: چین ، آسیا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار