دادستان کل کشور:

دشمن امروز روی مسئله نفوذ سرمایه گذاری کرده است/ تاکتیک‌های ما باید متناسب با تاکتیک‌های دشمنان به روز باشد

دشمن امروز روی مسئله نفوذ سرمایه گذاری کرده است/ تاکتیک‌های ما باید متناسب با تاکتیک‌های دشمنان به روز باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، روابط عمومی دادستانی كل كشور، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم تکریم و معارفه دادستان بندرعباس ضمن تقدير از زحمات سعيد اسدی دادستان سابق مركز استان و آرزوی موفقيت برای دادستان جدید مركز اين استان اظهار كرد: در این محفل به مناسبت معرفی دادستان و نقش و وظایف دادستان به موجب قانون نکاتی را بیان می‌کنم هرچند به اندازه اینکه برخی از این وظایف را تبیین و تحلیل کنم فرصت کافی نیست، اما به حداقل اکتفا می‌کنم.

 دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مقوله‌هایی که در همه حوزه‌های زندگی نقش مهمی دارد مساله امنیت است که هم در آیات شریفه قرآن و هم در روایات و فرمایشات معصومین مورد توجه قرار دارد. یکی از شاخص‌ترین آن حدیث نبوی معروفی است که در ان اشاره شده: دو نعمت است که برای مردم پوشیده شده است یعنی قدر و جایگاهش آنگونه که باید شناخته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: اولین نعمتی که وجود دارد و انسان قدرش را نمی‌داند امنیت است اگر امنیت باشد در سایه امنیت همه حوزه‌های زندگی در مسیر تکامل قرار خواهد گرفت، اقتصاد، اشتغال، پیشرفت علمی، آسایش و شادمانی مردم و پیشرفت کشور در همه ابعاد مرهون وجود امنیت است؛ امنیت مجموعه‌ای از خدماتی که دستگاه‌های مختلف می‌کشند.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت چند پایه دارد، تصریح کرد: پایه اول آن خود مردم هستند؛ پایه دوم کسانی که نقش آفرینی در برابر توطئه دشمن می‌کنند و دشمن این امنیت را هدف قرار داده است.

 حجت الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: ما اطلاعات مستند قابل توجهی داریم که دشمن برای از بین بردن امنیت در کشور ما فوق العاده سرمایه گذاری مطالعه و بررسی و کارشناسی دقیق می‌کند که یک نمونه آن ایجاد جریان تکفیری و داعش بود که این‌ها را در آستین صهیونیست پرورش دادند و با پول‌ها و دلار‌های شیوخ خبیث عرب و آل سعود و سایر کشور‌ها تقویت کردند و چند نقطه از جمله ایران را هدف قرار دادند که فرزندان شما آن‌ها را در ۴۰ کیلومتری مرز زمین گیر کردند و در مقابله با آن‌ها در مناطقی از عراق و سوریه آن‌ها را تضعیف و زمین گیر کردند، این در حالی است که آن‌ها استرتژی خود و راهبرد خود را همچنان دارند، اما تاکتیک را تغییر دادند.

 دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اگر شما گه گاهی ملاحظه می‌کنید که در برخی از نقاط کشور اغتشاشات و آشوب‌هایی می‌شود نباید خیلی ساده به آن نگریست البته مردم ما بصیرت و آشنایی دارند و هرجا آثاری از حضور دشمن را می‌بینند با حضور چشمگیر خود توطئه‌های آن‌ها را خنثی می‌کنند، اما باید توجه کنیم که آن‌ها دست بردار نیستند یک روز مانند حادثه دی ماه؛ یک روز به صورت حادثه دو شب قبل در خیابان پاسداران تهران اقداماتی را می‌کنند و از هر پوششی هم استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال دراویش پوششی برای این‌ها شد که بتوانند در آن قالب کار خود را انجام بدهند، کسی نگوید این حرف‌ها توهم است خیر حقیقت است چراکه ما اسناد و مدارک داریم و برخی از تصاویر هم در برخی از رسانه‌ها دیده شد که برخی از سران این‌ها در آمریکا و بعضی از کشور‌های غربی جلسه داشتند آیا حضور آن‌ها در آن محافل غیر از این است که آن‌ها خطوطی را برای عناصری تعیین کرده و این خطوط توسط یک مشت افراد غافل و مزدور پیاده می‌شود. حادثه خیابان پاسدران دقیقا یکی از توطئه‌هایی است که دشمن به دنبال آن است که تحت پوششی ایجاد آشوب کند. ما با حدسیات صحبت نمی‌کنیم یقین داریم اسناد مستند و غیرقابل انکاری در این زمینه وجود دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه راهبرد‌های ما باید مشخص باشد، تصریح کرد: تاکتیک‌های ما باید متناسب با تاکتیک‌های دشمنان به روز باشد و مراقب باشیم و هرگز غفلت نکنیم.

 دادستان کل کشور تصریح کرد: مسئله نفوذ امروز یکی از مهمترین مسایلی است که دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده است، موضوعی که مقام معظم رهبری نسبت به آن از سال‌ها قبل هشدار داده بودند.

حجت الاسلام و المسلمين منتظري با تاكيد بر اينكه آدم نفوذی هيچگاه علم نفوذی بودن به دست نمی گيرد و نشانه ای از خود به جای نمی گذارد، افزود: حتی به گونه ای عمل می كند كه اعتماد عده اي را به خود جلب كند.

 وی به جریانی که در حوزه محیط زیست اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: از چند ماه قبل آن را رصد می کردیم و کارهای خوبی توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی انجام شد که اندکی از آن در رسانه ملی ملاحظه کردید، می آیند از کسی که استاد دانشگاه امام صادق (ع) بوده است که از دانشگاه های به نام کشور است تحت پوشش خدمت به مردم و صیانت از محیط زیست وارد می شوند و استفاده می کنند. این فرد در اولین جلسه بازجویی وقتی با اسناد و مدارک و مطالبی که عنصر اصلی در حضورش مطرح می کند مواجه می شود از بازجو درخواست فرصت می کند که با این درخواست موافقت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: این فرد در فاصله اتاق بازجویی تا محل نگهداری و بازداشت تصمیم خودش را گرفته بود و فیلمی که از حرکات وی در اتاق وجود دارد و ثبت و ضبط شده است نشان می دهد که با چه کیفیت و به چه ترتیب این تصمیم را گرفته است.

وی افزود: وقتی این فرد می بیند خیلی از مسایل لو رفته است و قابل انکار نیست تصمیم به خودکشی می گیرد و خودکشی را راه نجات خود می داند البته این بدبختی یک فرد است که فکر می کند خودکشی یک راه نجات است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با توجه به مساله مهم نفوذ و عناصر خائنی که توسط دشمن مهره چینی شده است گفت: در مساله نفوذی ها و دو تابعیتی ها تا این اندازه تاکید وجود داد دو تابعیتی ها خود را برملا نمی کنند و کشف انها نیز مشکل است اما سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای جان برکف اطلاعات سپاه و وزرات اطلاعات و دستگاه های انتظامی ابزار لازم را دارند ما انتظار داریم ریاست جمهوری برای شناسایی عناصر نفوذی و دوتابعیتی ها به جد وارد شوند و هیئتی را تشکیل دهند و به جاهایی که دشمن می تواند طمع کند را شناسایی کنند چرا که این مساله ارزش هزینه کردن را دارد. چرا باید آقایی میلیاردها از سرمایه کشور را بر دارد و فرار کند؟ این نشان می دهد که ما اگر به کارهای اطلاعاتی و شناخت عوامل نفوذ بیشتر اهتمام می دادیم دچار این وضعیت نمی شدیم یک بخشی از این موراد قابل رصد است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: البته ما هم در دستگاه قضایی وظیفه داریم چراکه دادستان کل و دادستان های مراکز استانها و شهرستانها تنها یک مقام قضایی نیستند بلکه باید در صحنه های سیاسی حضور پیدا کنیم و مسایل را رصد کنیم و تعامل و هم افزایی با برادران عزیزمان در سپاه پاسدران و نیروی انتظامی امنیتی و اطلاعاتی داشته باشیم که خروجی آن آرامش و امنیت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاطرنشان کرد: سه نفر از عزیزان ما را در نیروی انتظامی و دونفر از بسیجیان ما مظلومانه و ناجوانمردانه و داعش‌صفتانه در حادثه خیابان پاسدران شهید کردند و عده ای با انحا مختلف حرفهایی می زنند که موجب تاسف است رسانه های معاند و خارجی و شبکه‎های اجتماعی مزدور که در اختیار صهیونیست و آمریکا هستند هر چه می خواهند بگویند اما در درون گهگاهی ما مطالبی می شنویم که به نوعی حرکت در مسیری است که دشمن ترسیم کرده است.

دادستان کل کشور خطاب به دادستان بندر عباس گفت: بحث امنیت را باید در اولویت کاری قراردهید و همچنین این استان یکی از مبادی ورودی کالای قاچاق است که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد.

 وی اضافه کرد: پیگیری حقوق عمومی از سال 94 که قانون آیین دادرسی جدید لازم الاجرا شد گسترش پیدا کرد و ما برنامه ریزی هایی در این زمینه کردیم که الحمدالله کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفته است از دادستان ها می خواهم بحث دفاع از حقوق عمومی را نیز در اولویت کاری خود قرار دهند.

 دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: همچنین نظارت بر دادسراها نیز در قانون جدید بر عهده دادستان گذاشته شده است که این امر قطعا موجبات رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت چرا که دادسراهای ما پیشانی دستگاه قضایی هستند و اگر به درستی عمل کنند نقش مهمی در افزایش رضایتمندی عمومی خواهند داشت.

انتهای پيام/ف

سخنان دادستان كل كشور در مراسم توديع و معارفه دادستان عمومی بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
لطفا وعاجزانه پخش کنید اقای منتظری دشمن اصلی ایران در زمان حال بی عرضگی وبی مدیریتی مقامات هست
ملت دیگه خسته شدند تاکی مردم تاوان ایناها رو باید بدند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
ان شاالله