تاثیر اعجاب‌انگیز موسیقی بر توانایی بدن هنگام ورزش کردن

گوش کردن به موسیقی هنگام ورزش اثربخشی فوق العاده‌ای بر سلامت انسان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند گوش دادن به موسیقی محبوب در زمان انجام حرکت‌های ورزشی می‌تواند سبب لذت بردن بیشتر فرد از ورزش و نیز به دست آوردن مزایای سلامت بیشتر شود.

متذکر می‌شود کارشناسان آثار مثبت گوش دادن به موسیقی یا سکوت کامل را برروی بازده ورزشکاران رشته ورزشی دو آزمایش کرده اند و دریافتند گوش دادن به موسیقی سبب افزایش بازدهی و لذت بردن از ورزش به میزان ۲۸ درصد می‌شود.


این دسته از افراد همچنین در بازه زمانی بیشتری تمایل به ورزش داشته و کمتر خسته شده اند.

این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه برونل (Brunel University) بر روی داوطلبان انجام شده و در مجله روانشناسی ورزشی و ورزش (the journal Psychology of Sport and Exercise) به چاپ رسیده است.

کارشناسان به افرادی که به شکل حرفه‌ای یا تنها برای حفظ سلامت و تفریح به ورزش می‌پردازند توصیه می‌کنند در زمان انجام تمرین‌های ورزشی لیستی از موسیقی‌های مورد علاقه خود را آماده داشته باشند و به آن‌ها گوش دهند.


محققان دانشگاه برونل دراین پژوهش یک دستگاه الکتروآنسفالورگرافی قابل حمل (این دستگاه برای بررسی نوسان امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد) را بر روی سر ۲۴ دونده نصب کرده و از آن‌ها خواسته اند مسیر ۴۰۰ متری را بدوند.

برخی از دونده‌ها در سکوت دویدند، برخی به سخنرانی‌ها و گروه بعدی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دادند؛ نتیجه نشان داد که فرکانس امواج مغزی در افرادی که موسیقی گوش کرده اند افزایش یافته است و آن‌ها لذت بیشتری از ورزش خود به دست آورده اند.

کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند افراد پس از مدتی به آهنگ و موسیقی‌های جدید گوش دهند تا ذهنشان گیرایی بیشتری داشته باشد.


البته صدای موسیقی نباید به اندازه‌ای بلند باشد که به گوش آسیب رساند یا سبب کاهش تمرکز فرد از توجه به محیط پیرامون خود شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار