بشار جعفری: تروریست‌ها در دو ماه گذشته از غوطه شرقی بیش از ۱۲۰۰ خمپاره به دمشق شلیک کردند

‌ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه غوطه شرقی در دو ماه گذشته بیش از ۱۲۰۰ خمپاره به دمشق و حومه آن شلیک کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری --‌ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد -- اعلام کرد گروههای تروریستی مستقر در منطقه غوطه شرقی در دو ماه گذشته بیش از 1200 خمپاره به دمشق و حومه آن شلیک کرده اند که به شهادت و یا زخمی شدن صدها غیر نظامی منجر شده است.

جعفری گفت گروههای تروریستی هر روز صدها خمپاره و موشک به طرف دمشق شلیک می کنند و روز پنجشنبه نیز دست کم دو غیر نظامی بر اثر حملات خمپاره ای تروریست ها به دمشق شهید و 37 تن دیگر زخمی شدند.

وی در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد ائتلاف به فرماندهی آمریکا از جنگ نیابتی به تجاوز و عملیات نظامی مستقیم علیه سوریه روی آورده است تا بتواند اهدافی را که تروریست ها در اجرای آن شکست خوردند، محقق سازد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کویت و سوئد به شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره و تاکید کرد در ارائه این پیش نویس هیچ هماهنگی با هیئت سوری صورت نگرفته است و این یک نقص و ضعف بزرگ است.

جعفری تصریح کرد بر اثر حملات خمپاره ای گروههای تروریستی مستقر در غوطه شرقی که در فهرست سازمان های تروریستی شورای امنیت قرار دارند، هر روز شماری از ساکنان شهر دمشق شهید می شوند و بخش هایی از این شهر ویران می شود.

وی افزود دولت سوریه به شکل مداوم و مستمر نامه هایی را برای سازمان ملل و شورای امنیت ارسال و در آنها تعدادی گلوله های را که گروههای تروریستی از منطقه غوطه شرقی شلیک کرده اند، اعلام کرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت گروههای تروریستی مستقر در غوطه شرقی بر کمک های انسانی که به این منطقه ارسال می شود، تسلط دارند و همه کمک ها را در میان عناصر خود توزیع می کنند و اگر اهالی غوطه شرقی اعتراض کنند، بازداشت می شوند.

وی خاطر نشان کرد اینکه زندگی هشت میلیون سوری در دمشق به سبب حمایت از تروریست ها در غوطه شرقی در معرض خطر باشد امری غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/

حملات خمپاره ای تروریست ها از غوطه شرقی به دمشق

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار