تصویب و تکمیل طرح آمایش خوانسار

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: خوانسار نخستین شهرستان استان است که طرح آمایش آن مصوب شده و سازمان برنامه و بودجه استان طرح آن را تکمیل کرده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار  با اشاره به طرح آمایش استان اصفهان، اظهار کرد: خوانسار نخستین شهرستان استان است که طرح آمایش آن مصوب شده و سازمان برنامه و بودجه استان نیز طرح آن را تکمیل کرده است.  

وی افزود: در آغاز مجلس دهم نمایندگان در دیدار با رئیس‌جمهور اجرای طرح آمایش را خواستار شدند تا با توجه به ظرفیت و پتانسیل حوزه استحفاظی خود بتوانند اقداماتی را انجام دهند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمایش سرزمینی در کشور به زودی انجام می‌شود و ظرفیت هر شهرستان مد نظر قرار می‌گیرد.

وی گفت: گردشگری غرب استان ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد، در گلپایگان سنگ‌نگاره‌هایی با قدمت چند هزار ساله وجود دارد که از زیر آب رفتن آن جلوگیری شده است.

بختیار با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان با وجود 45 هزار رأس گاو شیری در گذشته به هلند ایران معروف بود، بیان داشت: خوانسار به دلیل وضعیت اقلیمی مانند گلستان کوه که شبیه آن در کشور نیست و یا خانه‌های تاریخی و حسینیه‌های قدیم که اکنون به خانه‌های بوم‌گردی تبدیل شده، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگری دارد.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح آمایش استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.