ای اف سی: پرسپولیس به برتری تاکتیکی السد باخت

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تجزیه و تحلیل دیدار تیم های السد و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، دلیل پیروزی تیم قطری را برتری تاکتیکی این تیم دانست.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم فوتبال پرسپولیس در هفته دوم رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مهمان تیم السد قطر بود که با نتیجه 3-1 مغلوب شد.


کارشناسان سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تجزیه و تحلیل این بازی ناکامی مهاجمان پرسپولیس و تاکتیک منظم السد را عامل پیروزی این تیم دانستند.


در گزارش سایت ای اف سی آمده است : السد با پیروزی 3-1 خانگی برابر تیم پرسپولیس در هفته دوم،به شروع خوب خود در لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد.


قهرمان سال 2011 پس از پیروزی هفته اول خود برابر الوصل امارات، با عملکردی محکم و قاطع مقابل پرسپولیس در ورزشگاه جاسم بن حمد، دومین پیروزی مستقیم خود را با دو گل دیگر از بغداد بوندجاه کسب کردند.


بونجاه بازهم برای السد گل زد


بونجاه که هفته گذشته برابر الول به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد و دو گگل به ثمر رساند و پیروزی السد را رقم زد، قابلیت های خود را دوباره با زدن دو گل خوب در برابر پرسپولیس نشان داد.

 

در حالی که بونجاه اولین گل خود را با فراری مخفیانه و جا گذاشتن کل دفاع پرسپولیس با ضربه سر به ثمر رساند، دومین گل خود را در حالی که با دو مدافع مواجه شده بود، به ثمر رساند تا نتیجه 2-0 را برای میزبان رقم بزند.


گرچه السد در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در مرحله پلی آف حذف شد، اما این بار بونجاه در قاره آسیا طوفان به پا کرده و در حال حاضر با 4 گل زده صدرنشین جدول گلزنان است.

ملی پوش الجزایری به تهدیدی بزرگ برای مدافعان تیم های حریف تبدیل شده است و همانطور که آمار مسابقات نشان می دهد، او می تواند با ضربات سر و پا کشنده باشد.

 

مهاجمان پرسپولیس در گلزنی  ناکام بودند

 

در حالی که بونجاه در این بازی درخشید ، همتایان او در پرسپولیس شب نا امید کننده ای را در دوحه سپری کردند و مثل همیشه نتوانستند گلزنی کنند.
انتظار می رفت علی علیپور بعد از زدن دوگل در پیروزی 3-0 مقابل نسف قارشی،در این بازی هم عملکرد درخشان خود را به نمایش بگذارد، اما این بازیکن 22 ساله به دلیل اینکه از سوی هم تیمی هایش حمایت نشد، نتوانست عملکرد مشابهی برابر السد داشته باشد.
گادوین منشا دیگر مهاجم پرسپولیس هم که دقیقه 66 جای خود را به بشار رسن داد،نتوانست موفق ظاهر شود.
پرسپولیس مجبور شد تا آخرین لحظات تلف شده بازی برای اولین و تنها شوت در چارچوب خود، که به وسیله یارجایگزین ،سیامک نعتی زده شد، منتظر بماند.

تاکتیک های السد برتر بود

 

نگاهی به آمارهای پس از مسابقه نشان می دهد که پرسپولیس بیشتر از حریف توپ و میدان را در اختیار داشت و بیشتر بازی در یک سوم دفاعی السد بود. با این حال شاگردان فریرا به دلیل «رویکرد تاکتیکی منظم »پیروز از میدان خارج شدند
صالح الحجرى و یاسر ابوبکر، با قطع کردن خطوط ارتباطی به علیپور باعث شدند برنامه های السد برای خنثی کردن حملات پرسپولیس با موفقیت انجام شود.

 

این دو هافبک همچنین در حمله به السد کمک کردند؛ روی گل دوم الحجرری در مرکز زمین توپ را در اختیار گرفت و رو به جلو حرکت کرد که منجر به گل دوم شد، در حالی که ابوبکر روی گل سوم همین کار را کرد.

انتهای پیام/

تحلیل بازی پرسپولیس  و السد از سوی ای اف سی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.