رضایی کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بر اساس گزارش هواشناسی، پرواز تهران – یاسوج نباید انجام می‌شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پرواز تهران - یاسوج نباید انجام می‌شد.

بر اساس گزارش هواشناسی، پرواز تهران – یاسوج نباید انجام می‌شدمحمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تمامی نظرهایی که درباره پرواز تهران – یاسوج اعلام می‌شود با قطعیت نیست، گفت: باید در انتظار پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما و باز شدن آن باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر با وجود این برف و کولاک شدید جعبه سیاه هواپیما پیدا نشود چه اتفاقی خواهد افتاد، اظهار کرد: جعبه سیاه هواپیما دارای فرستنده‌ای بوده و با شرایط خاص امکان پیدا کردن آن بوده است.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه هیأت 7 نفره فرانسوی هم برای بررسی اطلاعات جعبه سیاه و سایر اطلاعات در ایران حضور دارند بیان کرد: آن‌ها تا پیدا و باز شدن جعبه سیاه در تهران هستند و ما هم با استفاده از کمیته‌ای که در کمیسیون عمران مجلس تشکیل داده‌ایم، به محض پیدا شدن جعبه سیاه همراه با کمیته بررسی سوانحی که در سازمان هواپیمایی شکل گرفته تمامی اطلاعات را بررسی خواهیم کرد.

نماینده مردم جهرم با تأکید بر اینکه بنده تا کنون با 5 خلبان صحبت داشته‌ام گفت: با کاپیتان میرقادری آخرین خلبانی که شب قبل از سقوط هواپیمای تهران – یاسوج با آن هواپیما پرواز داشته نیز صحبت کردم و وی اعلام داشت که هواپیما نقص فنی نداشته و سالم بوده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: البته ما اصل نظر را بر روی گزارش هواشناسی قرار داده‌ایم، هواشناسی اعلام کرده با توجه به شرایط آب و هوایی این پرواز نباید انجام می‌شده است، لذا ما برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌خواهیم از مسئولان سازمان هواشناسی دعوت کنیم.

وی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه صبح کمیسیون عمران با مسئولان درباره بررسی علل حادثه هواپیمای تهران – یاسوج هم گفت: وزیر راه و شهرسازی در این نشست هیچ اظهار نظری نکرد و تنها اعلام داشت که باید جعبه سیاه باز شود.

رضایی‌کوچی ادامه داد: ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی هم علی‌رغم دعوت ما با اعلام آنکه مریض بوده و زیر سرم است به جلسه نیامد، اگر چه به دلیل آنکه هواپیمایی آسمان برای این وزارتخانه است، ما اصرار داشتیم حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی و این وزارتخانه در بررسی و پیگیری این حادثه پررنگ تر باشد.

نماینده مردم جهرم خاطر نشان کرد: با تمام این مسائل باز هم باید برای اعلام نظر قطعی در انتظار پیدا و باز شدن جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج بمانیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
حالا انجام شد اکنون چه باید کرد ایا مرده ها زنده میشوند باید تا کی تاوان این کارها را تحمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۷:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
نظرينده اينست به علت بدي هوا اين هواپيما نبايد اين مسير را پرواز ميكرد زيرا بلافاصله بعدازسقوط هواپيما اعلام شد هواي آن منطقه براي امداد رساني با مشكل هواي بد مواجه است وگرنه یك اتومبيل هم ممكن در صورت سالم بودن اشكالي در آن پيش بيايد
آخرین اخبار