موسیقی در هفته‌ای که گذشت؛

برگزاری کنسرت برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه/ خواننده قطعات حماسی تجلیل شد

در هفته گذشته، از سالار عقیلی برای اجرای قطعات حماسی تجلیل شد.

قلب های هنرمندانی که برای کرمانشاه می تپدبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسیقی ایران در هفته ای که گذشت، شاهد اتفاقاتی بود که در این گزارش به آن می پردازیم.

 

استاد موسیقی برای کرمانشاه روی صحنه می رود

صدیق تعریف استاد موسیقی اصیل ایرانی و خواننده ای که مدت هاست روی صحنه نرفته است، تصمیم دارد برای مردم زلزله زده کرمانشاه کنسرت برگزار کند. این کنسرت شامل دو بخش است؛ در بخش نخست قطعاتی از موسیقی اصیل و دستگاهی ایران و در بخش دوم قطعاتی از موسیقی مناطق مختلف کردستان، اجرا می شود.


نفس عشق در ارسباران

آیین تجلیل و نکوداشت استاد هوشنگ ظریف از هنرمندان شناخته موسیقی ایرانی با سخنرانی حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز موسیقی کشورمان در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد.

اجرای موسیقی دو نوازی سنتور و تنبک توسط محمد اسماعیلی و سعید ثابت از پیشکسوتان موسیقی، دو نوازی پیانو و ویولن سامان احتشامی و بابک شهرکی، تک نوازی تار امیرحسین رضا و پخش کلیپ‌هایی از فعالیت های ظریف از جمله بخش‌های مختلف این برنامه بود.

 

عاشقانه های فریدون مشیری منتشر شد

آلبوم «عاشقانه های فریدون مشیری» جمعه چهارم اسفند ماه منتشر شد. این آلبوم به آهنگسازی فردین کریم‌خاوری و خوانندگی صادق درجاتی تولید شده است.


تقدیر از خواننده محبوب قطعه های حماسی

به بهانه انتخاب قطعه «ایران» در برنامه‌ی «ای ایران» شبکه اول سیما، جشن تقدیر از سالار عقیلی در تالار رویال پلاس برگزار شد.

در این مراسم هنرمندان سرشناسی از جمله محمد اصفهانی، بابک زرین، مهدی یغمایی، ابوالفضل صادقی‌نژاد، پوری بنایی، مرجانه گلچین، شکرخدا گودرزی، پوریا حیدری، سید عباس سجادی، اشکان موسوی، امیرحسین اویسی، مژده لواسانی، ارسلان جعفری، دکتر عطارد، حمید رضا غفاری، حامد نظری، فریبا کوثری، دکتر سیگاری و غیره حضور داشتند.

در این مراسم ضمن تجلیل از عقیلی از حریر شریعت زاده همسر این خواننده و پیانیست گروه عقیلی تقدیر شد.

 

شب آواز ایرانی در حوزه هنری

بیست و ششمین برنامه «شب آواز ایرانی» با رقابت ۴ گروه موسیقی ۲۸ بهمن در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان از نگاه داوران مشخص شدند. داوران این برنامه فریدون شهبازیان، علی اصغر شاه زیدی و مظفر شفیعی بودند.در این نشست ماهانه كه با هدف تجلیل از جایگاه هنر آوازخوانی، كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است، هنرمندان جوان به اجرای موسیقی و آوازخوانی می‌پردازند.

محفل شب آواز ایرانی به همت موسسه سپهر سوره هنر و مرکز موسیقی حوزه هنری، شنبه‌های پایانی هر ماه با حضور علاقه‌مندان و اهالی و دست‌اندرکاران موسیقی برگزار می‌شود.


آثاری که این هفته منتشر شدند

قطعه عبور با صدای محسن یگانه، قطعه نیمه خاموش از گروه دال که این قطعه برای آلبوم کلاغ سفید است، روزای خوشگل با صدای میثم ابراهیمی، پیشم بخند از ماکان بند و حالمون خوبه گرشا رضایی از جمله قطعه هایی است که در این هفته منتشر شده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار