وزیربهداشت:

باید اعتماد به نفس را در دانشمندان و تولید کنندگان دارو در کشور تقویت کنیم

هاشمی گفت: باید اعتماد به نفس را در دانشمندان و تولید کنندگان داخلی تقویت کنیم تا سهم قابل توجهی از بازارهای بین المللی را به دست آوریم.

باید اعتماد به نفس را در دانشمندان و تولید کنندگان دارو در کشور تقویت کنیمبه گزارش حوزه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه رونمایی از دو داروی جدید در اصفهان عنوان کرد: همیشه به مردم اطمینان داده و می دهیم که به دارو و تجهیزاتی اجازه تولید می دهیم که از نظر کیفی موثر باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شرکت تولید کننده دو داروی جدید را به بیش از 105 قلم داروی خود اضافه کرد، گفت: وقتی دارویی در کشور تولید می شود، 90 درصد واردات داروی مشابه خارجی به کشور قطع می شود که حمایت بسیار خوبی از سوی دولت است.

رعایت حقوق مردم در قیمت گذاری داروها ضروری است

هاشمی اظهار کرد: در موضوع قیمت گذاری داروهای جدید تولید داخل نیز ضمن رعایت حقوق مردم، بخشی از سهم واردات در اختیار تولید قرار بگیرد و تصور می کنم که مسیر خوبی را در حوزه دارو در پیش گرفته ایم و هر قدر بخش خصوصی را حمایت کرده و برخی شرکت های دولتی دارویی که زیان ده هستند را واگذار کنیم، با سرعت بیشتری می توانیم پیشرفت کنیم.

هاشمی در پایان یادآور شد: باید اعتماد به نفس را در دانشمندان و تولید کنندگان داخلی تقویت کنیم تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بازارهای منطقه و بین المللی را به دست آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار