صنعت بیوتکنولوژی از تحریم غربی تا تولید بومی

برگزیده سی و یکمین جشنواره خوارزمی گفت: با تولید محصولات بیوتکنولوژی توانسته‌ایم به رشد و کیفیت بالایی در دنیا دست پیدا کنیم.

نیروی انسانی ماهر می تواند بازار مناسبی در کشور ایجاد کندسمیرا انصاری رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای زیست فناوری و علوم پایه پزشکی از برگزیدگان جشنواره خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شاخص‌های مهم در صنعت بیوتکنولوژی شامل فناوری تولید صنعتی، نیروی انسانی ماهر برای توسعه فناوری و بازار مناسب است. خوشبختانه کشور ما از هر سه شاخص اصلی برخوردار است و مهمترین دلیل رشد سریع این فناوری در ایران هم وجود این 3 شاخص است. 

تحریم کشور در انتقال فناوری بیوتکنولوژی

 برگزیده سی و یکمین جشنواره خوارزمی با اشاره به ارزش افزوده بسیار انتقال فناوری، خاطر نشان کرد: انتقال فناوری از شرکت‌های غربی به ایران و سایر کشورهای در حال توسعه به سختی صورت می‌گیرد چرا که بیوتکنولوژی قابلیت کاربرد دوگانه دارد و لذا این شرکت‌ها فقط به دنبال واگذاری فرمولاسیون و فروش مواد اولیه پروتئینی می باشد در واقع ارزش افزوده بالا و توان فناوری در اختیار شرکت‌های غربی است که واگذار نمی‌شود.

 انصاری تصریح کرد: در حال حاضر با تولید محصولات بیوتکنولوژی، دارویی خاص در حوزه بیماری ام اس، ریسیژن در حوزه بیماری ناباروری، سرطان و غیره، توانسته ایم به رشد و کیفیت بالاتری در دنیا دست پیدا کنیم.

 وی یادآور شد: تولید پروتئین‌های نوترکیب با مشارکت متخصصین داخلی بر پایه توانایی‌ها ومهارت‌های نوآورانه از مرحله تحقیق و توسعه تا تولید، با روش‌ها و استانداردهای لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.