معاون عملیات منطقه شمال از انتقال بیش از ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام در طرح سوآپ نفت کشور‌های حاشیه دریای خزر از آغاز سال جدید میلادی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شیرافکن قربانی معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه شمال با اشاره به سوآپ بیش از ۲ میلیون و ۲۰ هزار بشکه نفت خام کشور‌های حاشیه دریای خزر از مردادماه امسال تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، گفت: با انتقال بیش از ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، این رقم به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسیده است.

وی افزود: این حجم از نفت خام به وسیله ۲۷۲ کیلومتر خطوط لوله ۳۲ اینچ و مراکز انتقال نفت نکا، ساری، گل‎پل و اوریم واقع در منطقه شمال به پالایشگاه تهران تحویل داده شده است و هم اکنون محموله ۱۰ کشتی نفت کش پس از تخلیه در پایانه نفتی نکا منتظر استارت مجدد خط انتقال است.

قربانی با اشاره به تلاش مدیران بالادستی برای افزایش حجم نفت سوآپ، ظرفیت فعلی خط انتقال نفت خام را ۳۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: این ظرفیت در صورت نیاز قابلیت افزایش به ۵۰۰ هزار بشکه را نیز دارد.

معاون عملیات منطقه شمال اجرای طرح سوآپ نفت دریای خزر را با همکاری تنگاتنگ شرکت پایانه‎های نفتی نکا ممکن دانست و از تلاش‎های مدیریت و کارکنان این مجموعه نفتی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ م

آخرین اطلاعات از سوآپ نفت خام دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار