فرمانده سپاه ناحیه رزن بر ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات و ارائه آموزش به عموم مردم تاکید کرد.

شبکه ملی اطلاعات گامی در جهت مقابله با آسیب‌های فضای مجازیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سرهنگ ابوالفضل برات ‌زاده فرمانده سپاه ناحیه رزن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات و ارائه آموزش به عموم مردم مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است.

وی در ادامه تاکید کرد: تحقق این موضوع منوط به همگرایی دولت و ملت با تمام قوا است.

برات زاده بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی و اینترنت با وجود اینکه مزایای زیادی داشته، آسیب‌های متعدد فردی و اجتماعی نیز دربر دارد.

فرمانده سپاه ناحیه رزن افزود: با توجه به همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی و نبود آموزش‌های لازم  خود به یکی از معضلات اصلی جامعه و یک تهدید جدی برای نظام اسلامی ما بدل شده است.

وی با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی، فضای جولان و قدرت‌نمایی کشورهای طراح و پردازنده آن است، گفت: طبیعی است  آن ها در صدد القای فرهنگ خود بر دیگر فرهنگ‌ها و به ویژه بر فرهنگ اسلامی برآیند و هم مکاتب و تفکرات مخالف خود را بر نتابند و به تقابل با آنها برخیزند.

برات‌زاده با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی ابراز داشت: برای مقابله و کاهش آسیب‌های فضای مجازی یک طرح با عنوان طرح «صیانت از دانش‌آموزان و خانواده‌ها در برابر آسیب‌های فضای مجازی» به تصویب رسید.

 فرمانده سپاه ناحیه رزن با بیان اینکه طرح مذکور در سه گام اصلی تهیه و تدوین شده است، بیان کرد: به این صورت که در مرحله اول 120 نفر نخبگان شهرستان توسط چهار نفر از اساتید برجسته شورای عالی فضای مجازی کشور و سرفصل‌های کاربردی و مدرن آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی افزود: در مرحله دوم تمام فرهنگیان در سه بخش قروه، سردرود و رزن تحت آموزش ضمن خدمت سواد رسانه‌ای قرار می گیرند.

برات‌زاده با بیان اینکه در مرحله سوم نیز 40 نفر از برگزیدگان مرحله اول، مرحله تخصصی مربیگری فضای مجازی را به صورت جامع و کامل فرا خواهند گرفت، گفت:  این مربیان به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده وظیفه آموزش اقشار مختلف را در شهرستان رزن برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/د.ا

ایجاد شبکه ملی اطلاعات مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.