توزیع نهال رایگان در استان سمنان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از توزیع بیش از 600 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : در راستای سیاست های سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور ایجاد پارک، فضای سبز،بوستان روستایی و بادشکن اطراف مزارع، در آستانه هفته منابع طبیعی نهال رایگان در بین اعضای طرح ملی نهضت سبز ( شهرداری ها، شهرک های صنعتی، اداره راه و ترابری، آموزش و پرورش و سایر آحاد مردم) به منظور کشت در مناطق مناسب و مستعد توزیع خواهد شد.

وی افزود : بر همین اساس این اداره کل در سال جاری 600 هزار اصله نهال از گونه های انواع سرو، کاج مشهد، تبریزی، سنجد، توت، ارغوان، اقاقیا، ایلان، ابریشم مصری، زیتون تلخ و ... در هفته منابع طبیعی ( 15-21 اسفندماه) جهت افزایش سرانه فضای سبز استان سمنان ، مقابله با ریزگردها، مدیریت منابع آب و خاک توزیع می نماید.

غرس 525 هزار اصله نهال در عرصه های بیابانی استان سمنان

جلالی تصریح کرد : افزون بر توزیع نهال در سال جاری به منظور مبارزه با بیابانزایی تا کنون 525 هزار اصله نهال از گونه های تاغ و آتریپلکس،در سطح 3 هزارو 500 هکتار از عرصه های بیابانی استان سمنان غرس گردید و همچنین به منظور افزایش سطح پوشش گیاهی ،عملیات کنترل هرزآب های بیابانی به همراه بذرپاشی با گونه های تاغ ،قیچ و درمنه در سطح 6 هزارو 500 هکتارصورت پذیرفت.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در راستای اهداف و سیاست های سازمان جنگل ها در سال جاری پروژه شاخص اداره کل در بحث اقتصاد مقاومتی عملیات کپه کاری در مناطق مستعد مرتعی استان سمنان در سطح 5 هزار هکتار و در 60 سامانه عرفی ، با مشارکت بهره برداران با گیاه صنعتی – دارویی باریجه اجرا شد.

وی افزود: در قالب طرح ملی جنگلانه در سطح 5 هزارو 568 هکتار از عرصه های مرتعی ، جنگلی و بیابانی با گونه های بلوط، گلابی وحشی، درمنه ، تاغ و ... بذرکاری گردید.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.