خبرگزاری شین هوا گزارش داد:

تلاش ترامپ برای از بین بردن فضای مثبت بوجود آمده در شبه‌جزیره کره

دونالد ترامپ با اعمال تحریم‌های سنگین علیه کره شمالی درصدد از بین بردن فضای مثبت بوجود آمده در شبه‌جزیره کره است.

تلاش ترامپ برای از بین بردن فضای مثبت بوجود آمده در شبه‌جزیره کرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، در حالی که فضای مثبتی میان دو کره برای کاهش تنش در شبه جزیره کره به وجود آمده است دونالد ترامپ‏، رئیس جمهور آمریکا، از سنگین ترین تحریم ها علیه کره شمالی خبر داد.

خبرگزاری شین هوا در گزارشی از واشنگتن درباره رویکرد آمریکا نسبت به تنش در شبه جزیره کره نوشت: دونالد ترامپ‏، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه از تصویب یک رشته تحریم های بسیار سنگین علیه کره شمالی خبر داد.

دونالد ترامپ‏ در سخنرانی در ایالت مریلند گفت: «سنگین ترین تحریم هایی که تاکنون علیه کره شمالی اعمال شده است را تصویب کردیم.»

مقامات بلندپایه دولت دونالد ترامپ‏ در نشست پرسش و پاسخ هفتگی با ‏خبرنگاران ‏داخلی و خارجی اعلام کردند تحریم های جدید که علیه کره شمالی اعمال شده است 56 کشتی و شرکت حمل و نقل و شرکت تجاری را شامل شده است.

در بیانیه ای که وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرد آمده است این تحریم که در چارچوب کارزار اعمال فشار حداکثری از سوی آمریکا بر کره شمالی اعلام می شود 27 شرکت، 28 کشتی و یک فرد را هدف قرار داده است.

این تصمیم آمریکا درحالی گرفته می شود که به تازگی پویایی مثبتی در شبه جزیره کره به وجود آمده است. به تازگی در چارچوب بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، کره شمالی و کره جنوبی اقداماتی برای نزدیک شدن انجام دادند.

با این حال در اوایل این ماه مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، کره شمالی را به اعمال سنگین ترین تحریم ها تهدید کرد. 

برخی کارشناسان می گویند همین رویکرد خصمانه آمریکا دلیل اصلی برای کره شمالی جهت لغو دیدار نماینده این کشور با مایک پنس در بازی های المپیک زمستانی بود که برای دهم فوریه پیش بینی شده بود.

 

انتهای پیام/

 

آمریکا برای تخریب روابط حسنه کره شمالی و کره جنوبی تلاش می‌کند 

برچسب ها: کره شمالی ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار