رییس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران گفت:این فدراسیون در سال 97 میزبانی 10 مسابقه شطرنج اوپن بین المللی را پیش بینی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران امروز در بازدید  از زیر ساخت های شطرنج در آبادان گفت: : حضور مستمر شطرنج بازان ایرانی در مسابقات بین المللی، جایگاه شطرنج کشور را در رنکینگ جهانی ارتقا می دهد.

وی افزود:برای فراگیر کردن شطرنج باید تب شطرنج را در جامعه زیاد کرد و برای رسیدن به این مهم میزبانی مسابقات بین المللی را به استان های مختلف کشور دادیم.

رییس فدراسیون شطرنج کشور گفت:شطرنج ایران در رشته های انفرادی وابسته به عملکرد تک ستاره ها است ولی باید با فراگیر کردن این رشته، شانس را به استعدادهای سراسر کشور داد.

پهلوان زاده افزود:در سال آینده منطقه آزاد اروند با زیرساخت های مناسبی که دارد میزبان مسابقات بین المللی و همچنین مسابقات سیمولتانه برای احسان قائم مقامی خواهد بود.

رییس فدراسیون شطرنج ایران گفت: آبادان آکادمی شطرنج بسیار خوبی دارد ولی برای استعداد یابی در این منطقه ضمن برگزاری مسابقات در رده های سنی مختلف باید برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشت.

وی با بیان اینکه شطرنج در بیشتر استان ها فعالیت قابل قبولی دارد افزود: قهرمانی مسابقات در سایر استان ها پیگیری می شود و ایران به لحاظ میزبانی مسابقات در جهان پس از روسیه و آلمان رده سوم را دارد.

پهلوان زاده گفت:با برگزاری مسابقات در سطح کشور استعدادها شناسایی می شوند و فدراسیون برای رشد و پیشرفت آنها شرایط حضورشان در مسابقات بین المللی را فراهم می کند.

وی سطح برگزاری مسابقات بین المللی اهواز را بالا توصیف کرد و افزود: مسابقات با حضور چند کشور صاحب نام جهان در اهواز برگزار شد و به لحاظ کیفی یکی از بهترین مسابقاتی بود که در سال اخیر ایران میزبانی کرده است.

رقابت های شطرنج جام کارون که برای نخستین بار به صورت بین المللی برگزار شد از شامگاه شنبه 28 بهمن در مجموعه ورزشی هتل نیشکر اهواز آغاز شد که به مدت هشت روز ادامه داشت؛

احسان قائم مقامی در این رقابت ها با کسب 6.5 امتیاز به رده سوم دست یافت.

رییس فدراسیون شطرنج و احسان قائم مقامی پس از برگزاری مسابقات شطرنج جام کارون در اهواز، در سفری به آبادان از زیر ساخت های شطرنج از جمله آکادمی شطرنج آبادان دیدن کردند.

انتهای پیام/د

مسابقه شطرنج اوپن بین المللی

برچسب ها: شطرنج ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.