سایت ای اف سی:

علیپور قهرمان جدید ارتش سرخ آسیا است

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC) با تمجید از علی علیپور او را قهرمان جدید پرسپولیس دانست.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی درباره علی علیپور مهاجم جوان پرسپولیس او را قهرمان جدید این تیم نامید.
سایت ای اف سی می نویسد: علی علیپور، مهاجم پرسپولیس لیگ قهرمانان 2018 را در فرم خوبی آغاز کرد و تیمش به او تکیه خواهد کرد تا فرم خوب خود در لیگ را در عرصه قاره ای نیز تکرار کند و آنها را به افتخار برساند.


در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا توانسته به یک برد دست یابد و در بازی دوم هم برابر السد شکست خورد تا فعلا در رده دوم قرار گیرد.
پرسپولیس در دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا 2017 به نیمه نهایی راه یافت و مهدی طارمی را به هواداران فوتبال آسیا معرفی کرد. طارمی در این مسابقات هفت گل زد و تنها عمر خربین از الهلال و رافائل سیلوا و هالک برزیلی بیشتر از طارمی گلزنی کردند.


اما در ژانویه 2018 طارمی تصمیم گرفت با قراردادی 18 ماهه به تیم قطری الغرافه بپیوندد. با توجه به این که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم بود،این تیم تهرانی که دفاع از عنوان قهرمانی و دومین مسابقات متوالی لیگ قهرمانان آسیا را در پیش رو داشت، مجبور شد جایگزین طارمی را از بازیکنان داخل تیم، پیدا کند.


علی علیپور سال گذشته در شش بازی لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفت و توانست در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی برابر الاهلی عربستان یک گل به ثمر برساند. اما برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس این بازیکن 23 ساله را جایگزین مناسبی برای طارمی در خط جمله تیمش دید.
علیپور که دو سال جوان تر و شش سانتی متر کوتاهتر از طارمی است،بازیکن متفاوتی است. او بیشتر به سرعت و حرکت هوشمندانه برای ایجاد فضا متکی است، برخلاف طارمی که بیشتر سبک سنتی سانتر فوروارد را ایفا می کند و به بازی فیزیکی و چالش های هوایی علاقه مند است.
اعتقاد برانکو ایوانکوویچ به مرد شماره 70 تیمش نتیجه داده چرا که علیپور در این فصل شکوفا شده و 17 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است که بیش از تمام دوران فوتبالش در لیگ برتر از زمان حضور در راه آهن در سال 2013 بوده است.


گل های علیپور پرسپولیس را با 16 امتیاز اختلاف به راحتی در صدر جدول لیگ برتر قرار داد و فقط یک پیروزی از شش مسابقه آینده خود می‌خواهد تا برای یازدهمین بار قهرمان لیگ ایران شود.
با توجه به این که قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر تقریبا قطعی شده است،ارتش سرخ توجه خود را به لیگ قهرمانان آسیا معطوف کرده است، جایی که برانکو می‌خواهد امسال بهتر از پارسال نتیجه بگیرد.کار آنها آسان نیست. آن‌ها با السد قطر، الوصل امارات و نسف قارشی ازبکستان هم گروه هستند.


قهرمانان ایران کار خود را با پیروزی 3-0 مقابل نسف قرشی در ورزشگاه آزادی قاطعانه شروع کرد، و علیپوربا دو گلی که در نیمه دوم به ثمر رساند آشکارا توانایی های متنوع خود را در گلزنی نشان داد.
در هفته دوم مسابقات پرسپولیس در دوحه 3-1 برابر السد شکست خود،علیپور در این مسابقه نتوانست به تعداد گل های خود بیفزاید. تیم برانکو در گروه خود در رتبه دوم باقی ماند و پیروزی خانگی در دیدار بعدی برابر الوصل می تواند آنها را در مسیر کسب یکی از دو سهمیه صعود به جمع 16 تیم برتر آسیا قرار دهد.


علیپور قصد دارد رکورد هفت گل زده طارمی در لیگ قهرمانان 2017 را بهبود ببخشد. شاید این دو در ادامه راه با هم رو در رو هم بشوند.
انتهای پیام/


تمجید ای اف سی از علیپور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار