برگزاری سومین دوره کارآموزی قضایی در خوزستان

با حضور رئیس‌ کل دادگستری سومین دوره کارآموزی قضایی در خوزستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد افشارنیا، رئیس‌کل دادگستری گفت: قاضی نباید از مراجعه مکرر به مراجعین خسته شود و یا از سر لجاجت با ارباب‌رجوع یا وکیل وی رأی دهد. اگر دچار لغزش و اشتباهی شد بلافاصله آن را اصلاح کند و هرگاه حق را شناخت از مراجعه به آن حتی اگر دشواری به دنبال داشته باشد، نهراسد و خود را هرگز در پرتگاه حرص و آز قرار ندهد و فریفته ستایش دیگران نشود.

وی بیان داشت: کارآموزان  باید مانند یک قاضی عمل کنند و نسبت به اعمال و رفتار خود دقت داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، سخت‌ترین و مهم‌ترین شرایط در میان همه کارگزاران حکومتی را مربوط به قضات می‌دانست و در نهج‌البلاغه به مالک اشتر توصیه ­کرده است که قضات را از میان بهترین وبرترین افراد جامعه انتخاب کند.

دکتر افشارنیا ادامه داد: طبق روایات وارده از امام صادق (ع)، قضا چهار دسته‌اند که تنها قضاتی وارد بهشت می‌شوند که عالمانه و به‌حق قضاوت کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید سعدی، سرپرست معاونت منابع انسانی دادگستری خوزستان گفت: انسانی که در مسند قضاوت می‌نشیند باید در عین این‌که به‌دوراز غرور و تکبر است، خود را در جایگاه والایی ببیند و مراقب رفتار و منش خود باشد.

وی بیان کرد: کارآموزان قضایی باید تمام‌وقت خود را صرف مطالعات علمی کنند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

گفتنی است؛ در این دوره 30 نفر از کارآموزان قضایی حضور دارند و به مدت 616 ساعت آموزه‌های قضایی را در قالب علمی و مهارتی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/م

سومین دوره کارآموزی قضایی در خوزستان برگزار شد

برچسب ها: قاضی ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.