پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه راهبردی نیروی انتظامی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یک از برنامه‌های راهبردی و کلان نیروی انتظامی است.

سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: یکی از فعالیت‌های راهبردی نیروی انتظامی جذب پلیس افتخاری است و کسانی هم که قصد همکاری با پلیس را در قالب پلیس افتخاری دارند می‌توانند با مراجعه به فرماندهی انتظامی هر شهرستان مراحل جذب خودشان را پیگیر شوند.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یک از برنامه‌های راهبردی و کلان نیروی انتظامی می‌باشد و اقدامات گسترده‌ای در این حوزه‌ها صورت گرفته و این کار‌ها بعنوان یک زیر ساخت در نیروی انتظامی ایجاد شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: از جمله اقدامات این مرکز راه اندازی نمایشگاه‌های سیار با موضوعات مختلف و تبیین آسیب‌های اجتماعی در سطح استان است.

سرهنگ باقری افزود: در یازده ماه امسال مرکز مشاوره و آرامش فرماندهی انتظامی مازندران حدود ۵ هزار ۴۲۰ نفر را در حوزه‌های مختلف مانند مشاوره خانواده، مشاوره تربیتی، مشاوره پیش از ازدواج ومشکلات فردی و اجتماعی آموزش داده است.

وی اقدامات کلانتری‌های در سطح استان جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را بسیار خوب توصیف کرد، گفت: در یازده ماهه امسال ۲۹۰ جلسه آموزشی برای مردم در مساجد و کانون‌های پرورش فکری شهرستان‌ها که بیش از ۳۱ هزار ۵۰۰ نفر از مردم حضور داشتند از طریق کارشناسان ما بصورت چهره به چهره مورد آموزش قرار گرفتند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: امسال حدود بیش از پانصد هزار تماس در سطح استان با ۱۱۰ گرفته شده است که بخش از این تماس‌ها شامل ماموریت‌های فوریتی پلیسی نبوده که همه‌ی این‌ها نشات گرفته از عدم آگاهی مردم از فلسفه به وجود آمدن این سامانه است.

سرهنگ باقری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را یکی از طرح‌های مستمر نیروی انتظامی دانست و افزود: در بیش از ۱۰ شهرستان مازندران این طرح اجرا شد و خروجی خوبی مثل دستگیری ارازل و اوباش داشته است که حتما در سال آینده هم این طرح را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/آ

اولویت برنامه‌های انتظامی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.