ثبت رکورد برداشت روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز از مخزن شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از ثبت رکورد برداشت گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه به ۱۴ میلیون مترمکعب در روز خبرداد.

ثبت رکورد برداشت روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز از مخزن شوریجهسید مجید منبتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   افزود: تاسیسات ذخیره سازی شوریجه واقع در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس به عنوان پشتوانه تولید در شمال شرق کشور است که رکورد برداشت از این تاسیسات در زمستان جاری به حدود ۱۴ میلیون متر مکعب در روز رسید.

وی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۳۸ میلیون متر مکعب گاز از واحد‌های ذخیره سازی به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تصریح کرد: تاسیسات ذخیره سازی شوریجه کمک بسیار بزرگی به تامین گاز مورد نیاز در شمال شرق کشور در فصل پیک مصرف است.

منبتی در رابطه با میزان تولید گاز طبیعی در این پالایشگاه گفت: گاز دریافتی از چاه‌های منطقه عملیاتی خانگیران در مدت زمان ۱۱ ماهه امسال به میزان ۱۱ میلیارد و ۳۳۸ میلیون متر مکعب بوده است که با برنامه سال ۹۶ مطابقت داشته است.

وی میزان گوگرد تولیدی این مجتمع را ۵۲۴ هزار تن عنوان کرد و بیان داشت: تولید گوگرد نسبت به برنامه دو درصد رشد را نشان می‌دهد و با توجه به اینکه گاز ترش دریافتی مطابق با برنامه بوده این میزان افزایش گوگرد نشان دهنده راندمان مناسب واحد‌های بازیافت گوگرد است.

انتهای پیام// م. ه.


ثبت رکورد برداشت گاز از مخزن شوریجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار