پديده قاچاق سدی در مقابل خودكفائی و پيشرفت

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پديده مخرب قاچاق سدی در مقابل خودكفائی و پيشرفت كشور است.

پديده قاچاق سدی در مقابل خودكفائی و پيشرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر ، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مبارزه با قاچاق كالا از تاكيدات مقام معظم رهبری و يكی از برون مايه های اصلی شعار سال است كه اين مهم در مجموعه نيروی انتظامی نيز به شكل جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در اين راستا پليس استان كرمان نيز با تمام توان و با بهره گيری از اشرافيت اطلاعاتی در ماموريت ها وارد شد كه افزايش 45 درصدی كشفيات كالای قاچاق طی يازده ماهه امسال يكی از نتايج موثر آن است.

سردار بنی اسدی فر بيان داشت: طی سال جاری در حوزه پيشگيری از انتقال سوخت قاچاق 52 درصد و در حوزه توقيف وسايل نقليه 44 درصد افزايش كشف رقم خورده است.

وی ادامه داد: با تلاش بی وقفه و اشرافيت اطلاعاتي، اقلام صوتي و تصويري قاچاق 57 درصد و اقلام فرهنگي مرتبط با ميراث فرهنگي نيز 46 درصد بيشتر از مدت مشابه سال قبل كشف و ضبط شده است.

بنی اسدی فر با اشاره به افزايش قابل ملاحظه در زمينه كشف و پيشگيري از ورود اقلام داروئی و خشكبار تصريح كرد: جلوگيري از ورود و توزيع محصولاتي كه به طور مستقيم به سلامت افراد جامعه مربوط هستند بايد با جديت دنبال شود چراكه اين امر پيشرفت و خودكفائي در توليدات بومي را نيز به دنبال خواهد داشت.

مسئول ارشد انتظامي استان با اشاره به كاهش رقم كشف اقلام آرايشی و بهداشتی و مواد غذايی نيز گفت: اميدوار هستيم اين كاهش متاثر از كاهش تقاضا و از سوی ديگر افزايش سطح آگاهی نسبت به توليدات بيگانه و توجه جدي مردم عزيزمان به ظرفيت هاي توليد بومی باشد.

وي همچنين از اجراي طرح ويژه نظم و امنيت ايام پاياني سال و نوروز97 خبر داد و گفت: كشفيات مواد محترقه در سال جاري بيش از 165درصد افزايش داشته و به منظور كاهش آسيب ها و پيشگيري از بروز برخي ناهنجاري ها به طور جدي دنبال مي شود.

سردار بني اسدي فر به افزايش 18 درصدي كشف سيگار و مواد دخانی نيز اشاره نمود و يادآور شد: بايد بدانيم كه سيگار و ديگر مواد دخاني ساده سر آغاز و سرمنشاء گرفتاري در باتلاق اعتياد هستند.


فرمانده انتظامی استان در پايان گفت: قاچاق انواع كالا مانع از رشد و توسعه توليدات بومی شده و به فضای كار و اشتغال مفيد جامعه لطمه می زند از اينرو پليس با عزم جدی با اين پديده مخرب كه به واقع سدي در مقابل خودكفائی و پيشرفت كشور است، مبارزه خواهد كرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار