اصغری مطرح کرد:

واردات ۳ میلیارد دلاری برنج به کشور/ وزارت بهداشت غذای سالم به کارکنان و دانشجویان نمی‌دهد/ بازار ۷۸ میلیارد تومانی صنایع غذایی ایران

رئیس سازمان غذا و دارو از میزان واردات چند میلیارد دلاری برنج، روغن و چای در کشور خبر داد.

رئیس سازمان غذا و دارو از میزان واردات چند میلیارد دلاری برنج، روغن و چای در کشور خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  غلامرضا اصغری در همایش بهبود وضعیت تغذیه کارکنان جامعه که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت : ما در سازمان غذا و دارو متولی بخشی از غذای مردم هستیم که فراوری شده و با بسته بندی به دست آنها می رسد.

ارزش 19 هزار میلیاردی محصولات آرایشی بهداشتی

وی ادامه داد: ارزش بازار صنایع غذایی که سازمان غذا و دارو بر آن نظارت می‌کند، حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان است، افزون بر این نظارت به بازار ۱۹ هزار میلیاردی محصولات آرایشی بهداشتی، بازار ۱۶ هزار میلیارد تومانی دارو و بازار تجهیزات پزشکی به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان بر عهده سازمان غذا و داروست.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه به میزان واردات دارو و موادغذایی اشاره کرد و افزود: سالانه حدود ۴ میلیارد دلار روغن، حدود ۳ میلیارد دلار برنج و ۲ میلیارد دلار چای وارد کشور می شود.

اصغری عنوان کرد: بخشی از کارکنان دولت در وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند که ۲۰ درصد این جمعیت در محیط‌های دانشگاهی و ۸۰ درصد در بخش بهداشت و درمان خدمت می‌کنند و این نشان از تفاوت حوزه‌های کاری کارکنان وزارت بهداشت دارد و به همین دلیل نیاز به برنامه متفاوتی در زمینه تغذیه و سلامت کارکنان داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وزارت بهداشت برنامه‌ای برای تغذیه کارکنان و دانشجویان ندارد، گفت: این موضوع را می‌توان از غذایی که در بیمارستان ها به پرسنل و کارمندان و در دانشگاه‌ها به دانشجویان و در ستاد وزارت بهداشت به کارمندان داده می شود، متوجه شد.

وی تصریح کرد: اگر ما در وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم نتوانیم غذای مناسبی را به کارکنان خود بدهیم، چطور می‌توانیم از دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها این انتظار را داشته باشیم تا بر سلامت غذای کارکنان خود توجه داشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: مدتی پیش به یکی از کارخانه های داروسازی سرکشی کردم و هنگام نهار، از غذایی که برای کارگران کارخانه طبخ می شد مصرف کردیم که به مراتب از غذایی که وزارت بهداشت به کارکنان خود می دهد، سالم تر بود.

لزوم  تنظیم الگویی برای تغذیه سالم در وزارت بهداشت 

وی عنوان کرد: از ما نمی‌پذیرند که برای سلامت کارکنان دولت نسخه بپیچیم، اما خودمان برنامه‌ای نداشته باشیم، سالم‌ترین غذاها باید در سلف‌های دانشجویی داده شود زیرا اینها آینده سازان حوزه سلامت هستند ما باید الگویی برای تغذیه سالم در وزارت بهداشت داشته باشیم تا این الگو مورد استفاده سایر ارگان ها و نهادهای کشور قرار گیرد.

اصغری اظهار کرد: خوشبختانه در بسیاری از نهادهای کشور غذای خوبی به کارگران و کارمندان داده می‌شود اما باید این غذاها به سمت غذای سالم که نمک و چربی کمتری دارند و حاوی سبزیجات آب پز هستند سوق داده شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: ما باید به مدارس دخترانه برویم و غذای سالم و نحوه طبخ آن را آموزش دهیم وگرنه با تغییر ذائقه کنونی که به سمت فست فودها رفته است، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار