تشکریان مطرح کرد؛

سوء تغذیه از مشکلات شایع زندانیان/ لزوم مراقبت‌های تغذیه‌ای از زنان باردار و کودکان در زندان‌ها

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت: بسیاری از زندانیان تحت درمان متادون هستند و به همین دلیل از سوء تغذیه رنج می‌برند.

سوء تغذیه و بیماری‌های گوارشی از مشکلات شایع زندانیان/ لزوم مراقبت‌های تغذیه‌ای از زنان باردار زندانی و کودکان در زندان‌هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تشکریان مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌‌ها در همایش بهبود تغذیه کارکنان در جامعه با بیان اینکه 60 درصد زندانیان یک جرم مرتبط با مواد مخدر دارند، گفت: اکثر زندانیان زمانی که وارد زندان می‌شوند به یک بیماری مبتلا هستند و بیشتر آن‌ها از سوء تغذیه و کمبود مواد غذایی رنج می‌برند.

وی ادامه داد: از سال گذشته نشست‌های مشترکی با وزارت بهداشت در خصوص سلامت و بهبود تغذیه زندانیان داشته‌ایم، زیرا بسیاری از زندانیان تحت درمان با متادون هستند و از مشکلات گوارشی رنج می‌برند.

دستورالعمل‌های جامع بهبود تغذیه و سلامت در زندان‌ها در حال تدوین است

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها اظهار کرد: دستورالعمل‌های جامع بهبود تغذیه و سلامت در زندان‌ها در حال تدوین است و در این راستا طبخ غذاها در زندان‌ها که در گذشته به صورت سنتی بود و هزینه‌های بالایی به همراه داشت اکنون در بیش از سه چهارم زندان‌ها به صورت صنعتی انجام می‌شود و این به ارتقاء کیفیت غذا و کاهش هزینه‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند.

تشکریان با اشاره به زندانیانی که نیاز به مراقبت‌های تغذیه‌ای دارند، گفت: زنان زندانی باردار و شیرده که دو تا سه درصد زندانیان کشور را تشکیل می‌دهند و اغلب جرم‌های آن‌ها سنگین تر از مردان است، همچنین کودکان زنانی که در زندان زندانی هستند تا2 سالگی امکان نگهداری آن‌ها در زندان وجود دارد و در مواردی تا 6 سالگی اجازه نگهداری کودک در کنار مادر داده می‌شود باید تغذیه مناسب دریافت کنند.

وی ادامه داد: زندانیان مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت، فشار خون، بیماران قلبی، گوارشی، تنفسی و سرطانی، همچنین زندانیان مبتلا به بیماری‌های واگیردار مانند هپاتیت، سل و ایدز نیاز به رژیم غذایی ویژه‌ای دارند؛ افزون بر این نوجوانان؛ جوانان و سالمندان در زندان‌ها نیز باید از رژیم غذایی مناسب برخوردار شوند.

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها یادآور شد: ما در سازمان زندان‌ها در خصوص تامین غذا از تهیه مواد غذایی تا پخت در حال تدوین دستورالعملی هستیم که امیدواریم با وزارت بهداشت بتوانیم به زودی این دستورالعمل را تدوین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار