استاندار خوزستان خبر داد؛

حقوق یک ماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد واریز می شود

استاندار خوزستان از واریز حقوق یک ماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران طی امروز و فردا خبر داد.

خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نشستی که روز گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت، با حضور سازمان‌های مختلف چون امور مالیاتی، بانک‌ها، تامین اجتماعی، بانک مرکزی، نماینده برخی وزارتخانه‌ها پیرامون مساله گروه ملی اظهار داشت: مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز گذشته حقوق معوقه آذر ماه سال جاری کارگران این شرکت را به خوزستان ارسال کرده است و طی امروز و فردا حقوق به حساب کارگران واریز خواهد شد.

وی، مشکلات گروه ملی را کلاف سردرگمی توصیف کرد و گفت: با توجه به روال اداری و پیچیدگی های خاص آن مقرر گردید این مشکلات بتدریج حل شوند و تا زمان حل مسایل اداری، 'شرکت ایمیدرو' مواد اولیه را در اختیار گروه ملی قرار دهد.

شریعتی با بیان اینکه قرار است تامین اجتماعی بیمه ها را بپذیرد و دفترچه‌ بیمه کارگران را تمدید کند، تصریح کرد: همچنین حکم کسانی که بازنشسته می‌شود را صادر نماید و تمهیداتی را نسبت به گروه ملی اجرا نماید.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات بسیار پیچیده ای گروه ملی بر حمایت همگانی از مالک آن برای هموار کردن مشکلات تاکید کرد و افزود: سرمایه‌ گذار این شرکت بدون حمایت قادر به حل مشکلات نیست و امکان دارد در میانه راه ناامیدو دلسرد شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه خط تولید فولادسازی دوم گروه ملی 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سالهاست بلاتکلیف مانده اظهار کرد: تکمیل این پروژه در گرو تامین سرمایه است.

وی به فرسوده و پرهزینه برخی خطوط اشاره کرد و گفت: این خطوط توجیه اقتصادی ندارند و باید بازسازی شوند.

غلامرضا شریعتی بیان داشت: بانک ملی موظف شده از گروه ملی حمایت کند و تسهیلات لازم را در اختیارش قرار دهد و سازمان خصوصی ‌سازی موظف شد مشکلات پیش روی این مجموعه را کنار بزند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموعه استان حامی و پشتیبان سرمایه گذاران جدید و کسانی که صنایع قدیمی استان را می خرند است، اذعان کرد: اما سرمایه گذاران هم باید به حق و حقوق کارگران رسیدگی کرده و مسایل و مشکلات آن ها را هموار نمایند.

وی اظهار داشت: بنده به عنوان استاندار خوزستان در کنار سرمایه گذار هستم و از آن حمایت می‌ کنم، در عین حال خواستار استیفای حقوق کارگران نیز هستم و سایر دستگاه‌های اجرایی استان موظف و مکلفند آن ها را حمایت کنند.

انتهای پیام/گ

واریز حقوق معوقه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.