ادامه تنش‌ها در روابط تجاری پکن-واشنگتن؛

دولت آمریکا از تمامی ابزار‌ها برای فشار اقتصادی بر چین استفاده می‌کند

دونالد ترامپ هشدار داد از هر ابزاری برای مقابله با فعالیت‌های تجاری ناعادلانه چین استفاده می‌کند.

دولت آمریکا از تمام ابزارها برای فشار تجاری بر چین استفاده می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد این کشور از تمام ابزارهای ممکن برای مقابله با چین که با مدل اقتصادی خود رقابت‌های جهانی را تضعیف می‌کند، استفاده خواهد کرد. آمریکا اقدامات زیادی را برای مقابله با سیاست‌های اقتصادی پکن در نظر گرفته است.

ترامپ در گزارش سالانه خود به کنگره گفت چین اصلاحاتی که قرار بود پس از پیوستن به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 انجام دهد را انجام نداده است و در سال‌های اخیر از قوانین بازار فاصله گرفته است. به گفته ترامپ سیاست‌های دولت چین باعث می‌شوند کشورهای دیگر بیش از آنچه انتظار می‌رود، فقیر شوند.

در پی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین، «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین یکی از مشاوران اقتصادی ارشد خود را برای ملاقات با مقامات دولتی ارشد آمریکا به واشنگتن فرستاد.

اداره نمایندگی تجاری آمریکا در گزارشی نوشت: «چین آزاد است هر سیاست تجاری را که ترجیح می‌دهد، انتخاب کند. اما آمریکا هم کشور مستقلی است که می تواند هرطور می‌خواهد به این سیاست‌ها واکنش نشان دهد».

شی از کشورهای مختلف خواسته است از حمایت از تولید داخلی دست بکشند و به روند جهانی‌سازی ادامه دهند. همزمان با این درخواست، مقامات چینی در پی افزایش تنش‌ها میان پکن و واشنگتن در حال اعمال تعرفه بر سویای آمریکا هستند.

دولت آمریکا قصد دارد سیاست‌هایی را اعمال کند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر چین تاثیرگذار هستند. برای مثال واشنگتن واردات فولاد و آلومینیوم را محدود خواهد کرد و احتمالاً تعرفه 24 درصدی بر واردات فولاد اعمال می‌کند. دولت آمریکا ممکن است برای مبارزه با این تجارت که از نظرش ناعادلانه است اقدامات یکطرفه‌ای را انجام دهد.

انتهای پیام/

تلاش آمریکا برای وارد کردن فشار اقتصادی به چین

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار