مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«پایتخت 5» سخت ترین کار در زندگی هنری ام بود

کارگردان سریالهای چهارگانه «پایتخت» گفت: «پایتخت پنج» به دلیل موقعیت های حساس و بکری که داشت، سخت ترین پروژه کاری ام بود.

پایتخت پنج سخت ترین کار من در زندگی هنری ام بودسیروس مقدم کارگردان سریال‌های چهارگانه «پایتخت»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سری پنجم این سریال گفت: سری پنجم سریال تلویزیونی «پایتخت» در ادامه چهارگانه سری های گذشته است، البته با موضوع و موقعیت های جدید و شیرین تر با همان خانواده همیشگی. «پایتخت» یک محوریت عمده داشته که در همه سری ها بنیان سریال بوده و آن خانواده و کنار هم بودن در لحظات خوشی و ناخوشی است.

وی در ادامه افزود: در واقع می خواهیم بگوییم یک خانواده باید طوری در کنار هم باشند که احترام ها حفظ بشود و در آن لحظات سخت همه در کنار هم به حل آن موضوع بپردازند که در این قسمت از سریال هم به شکلی متفاوت تر بیان شده است.

سیروس مقدم در خصوص سختی های این قسمت از پایتخت بیان کرد: «پایتخت 5» سخت ترین سریالی بود که تا به حال در پرونده کاری ام تجربه کردم؛ چون لحظات و موقعیت های آن چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی کار نشده بود و ما باید به این موقعیت های تجربه نشده جامه عمل می پوشاندیم که این خود کاری بسیار دشوار بود.

وی در ادامه به سفرهای خارجی این قسمت از سریال اشاره کرد و گفت: در این قسمت سفرهایی به یونان، قبرس، ترکیه داشتیم و بخش آخر را هم در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری کردیم. این قسمت از جلوه های ویژه عظیمی برخوردار است که در حال حاضر درحال بازسازی آن هستیم.

این کارگردان در خصوص ضرورت سفرهای خارجی اظهار داشت:  محوریت داستان ایجاب می کرد که ما این سفرها را انجام دهیم و اصلا ربطی به تصاویر و جاذبه های توریستی ندارد. محوریت قصه  خانواده را مجبور به خروج از کشور می کند تا مشکل ایجاد شده حل شود.

مقدم در مورد بازیگران اضافه شده در این قسمت عنوان کرد: در این سری هم خانواده همان خانواده گذشته هستند و تنها پسر بزرگ بهبود در این قسمت اضافه شده که در قسمت چهارم به سربازی رفته بود و مخاطبان مدام سراغش را می گرفتند.

وی در مورد این سوال که آیا پایتخت های دیگری هم تولید خواهد شد، عنوان کرد: ادامه این سریال در یک صورت خواهد بود که اول مردم بخواهند و دوم اینکه تیم نویسنده به یک قصه و داستان جذاب برسند که به ورطه تکرار نرسیم و سوم اینکه مدیران فرهنگی صداوسیما  به این ضرورت برسند که به نیاز مردم جواب بدهند و به لحاظ مالی ما را تامین کنند؛ چون پایتخت در شرایط بد مالی سازمان تولید شد و با کمک های مادی و معنوی سازمان اوج، این سریال به ثمر رسید.

مقدم در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کردیم امید و نگاه به آینده را از طریق نشان دادن مشکلات موجود در این خانواده و نحوه گذر از مشکلات را از طریق این سریال به مخاطبان منتقل کنیم که امیدوارم عیدانه خوبی برای مخاطبان باشد.

 

انتهای پیام/

 

«پایتخت ۶» سیروس مقدم ساخته می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۰۳:۵۴ ۱۲ تير ۱۳۹۷
فوق‌العاده است. این سریال از بهترین سریالای ایرانیه. بخصوص ژانر اکشن اون دیگه محشر بود.
France
صمدی
۱۵:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
از طرفداران این سریال هستم ولی چند انتقاد نیز دارم. پایتخت پتنج زیبایی قبلیها را نداشو و تعداد بازیگرا بدون دیالوگ زیاد شده و نقشنجعلی هیچ جذابیت و طنزی ندارد و آقای خمسه اگر کمی بیشتر از تجربه حود استفاده میکرد بهتر بود او با راه رفتن گشاد گشاد و گفتن چند کلمه کم کم روی اعصاب بینندگان وین سریال پرطرفدار میرود و بدتر از همه گریم بسیار زشت ایشان است که نمیشود چهره بیروح و زبان بیرون زده اش را دید بهتر است این نقش را حذف کنید و نقش بررنگتری به او بدهید.
کل کل کردن بازیگران زیاد از حد شده و خبری از آن خوانواده گرم و صمیمی و ساده شهرستانی نیست بخصوص در پایوخت پنج بیشتر به چشم میخورد.
اگر چند بازیگر را کم کنند و به داستان جاده ای و روستایی برگردند بسیار بهتر است. مثل پایتخت 3.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۳:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
سریال پایتخت یکی از بهترین سریال های هست که تا به حال دیدم و خواهش میکنم که ادامه داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
مهرنوش
۰۱:۲۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام...خدا خیرتون بده...کاش بدونید هرشب دارید روحیه خانوادم رو با طنز زیبای موجود در این سریال، بهتر میکنید
اقای مقدم اقای تنابنده خدا واقعا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام.متاسفانه در پایتخت ۵ بعضی یا شایدم خیلی از شئونات اسلامی و اخلاقی رعایت نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
البته نقی و زنش وپنجعلی و دخترای نقی خیلی خوب بازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من سریال پایتخت 5 چیزی جز استفاده از لهجه مازندرانی و یه سری حرکات و رفتارهای زننده نیست.. متاسفانه در این قسمت رقصیدن هم به آن اضافه شده. هیچ داستان بدرد بخوری در اون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
خیلی خووووبه و خداییش اصلا نمیذارن سریال به لودگی تبدیل بشه هر سری از سری قبلش زیبا تر بوده
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۲۳:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
واقعا سریال پایتخت محشره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
سریال پایتخت از بهترین های طنز میباشد اگر از فضا و آداب و گویشهای استانهای دیگر هم در این سریال استفاده شود بیشتر طرفدار خواهد داشت
Germany
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
به امید روزی که دیگر سریال های پایتخت سیروس مقدم را در سیما نبینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
من عاشق این سریال هستم و هر قسمت رو چندین بار دیدم و لذت بردم و برام تکراری نشده مخصوصا قسمت های تمرین های کشتی نقی برای رسیدن به قهرمانی کشتی که خیلی الهام بخش بود برای تلاش و همت و توکل به خد-ا برای رسیدن به هدف و موفقیت، با تشکر از همه عوامل سریال پایتخت و صداوسیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من بین تمام سریالهایی که در این پنجاه سال دیده ام تنها سریالیت که از همان ابتدا که شروع شد آنقدر تاثیر گذار بود که زمانی که سریال تمام میشد احساس این را داشتیم که این یک زندگی واقعیست و خانواده نقی معمولی در همان علی آباد مشغول زندگی هستند تا دوباره دوربین به سراغشان برود. من بارها و بارها از هر شبکه ای که پخش شده آن را دیده ام ودنبال میکنم اینگار که اولین بار است که میبینم این سریال تاریخ مصرف ندارد همیشه برای خانواده ما که تازه هست . به کلیه عوامل ومخصوصا هنرپیشه های اصلی نقی،ارسطو.بابا پنجعلی و هما خانم خسته نباشید میگیم و به امید پایتخت پنجاه .۵۰
United States of America
مهری مدیرزاده
۱۴:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
با شوق و امیدبسیارو بیصبرانه منتظر دیدن این سریال بینظیر هستم . آنقدر بازیگران و کارگردان این سریال هنرمند و کاربلد هستند که مطمئن هستم اینبار نیز مورد عشق و علاقه و استقبال مردم واقع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
نوذری
۱۳:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام من سریال پایتخت رو خیلی دوست دارم حتی اگه صد قسمت ساخته بشه فضًای صمیمی وتوام با راستی و درستی وتربیت خوب بچه ها واقعا جالب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
به امید پایتخت انم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
خیلی ممنون از شما و خسته نباشید