کلانتری مطرح کرد؛

نظارت شفاف سازمان محیط زیست بر فعالیت واحدهای صنعتی

مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران گفت:سازمان محیط زیست نه تنها بر کارخانه سیمان تهران، بلکه بر فعالیت تمام واحدهای صنعتی به طور منظم و شفاف نظارت می‌کند.

کلانتری خبر دادبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیومرث کلانتری مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران در دوازدهمین جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز دوازدهمین و آخرین جلسه کارگروه در سال 96 برگزار شد و در این جلسه 4 دستور کار را داشتیم.

وی افزود: موضوع هوشمندسازی شهر و توسعه خدمات الکترونیک، الکترونیکی کردن خدمات دستگاه‌های اجرایی برای کاهش تردد شهروندان، کاهش ترافیک و آلودگی هوا از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

کلانتری گفت: شرکت ملی پست و سازمان برنامه و بودجه برای هوشمندسازی شهر و خدمات الکترونیکی گزارشی مبنی بر ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم ارائه داد که بر اساس آن با توسعه این خدمات مردم خدمات مورد نیاز خود را از دستگاه های اجرایی دریافت می کنند و دیگر در سطح شهر تردد نمی کنند که همین موضوع موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران گفت: همچنین در این کارگروه مدیرکل استاندارد استان تهران در رابطه با استانداردسازی موتورخانه های سطح شهر تهران و هدفمندسازی آن ها گزارشی را ارائه کرد.

وی افزود: از مجموع 300 موتورخانه موجود در شهر تهران، 96 موتورخانه از استانداردهای لازم برخودار نیستند، لذا بر اساس این گزارش همه دستگاه ها و اشخاصی که موتورخانه دارند موظف هستند که موتورخانه های خود را با استانداردهای جاری کشور تطبیق دهند و دو بار در سال این ممیزی را در این خصوص انجام دهند.

مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران ادامه داد: شهرداری در فاز دوم استانداردسازی موتورخانه های مجتمع های بزرگ مسکونی نوساز موظف است هنگام صدور کارت پایان کار استانداردهای موتورخانه را لحاظ کند، در نتیجه انجام این کار موجب کاهش مصرف سوخت و آلودگی ناشی از منابع ثابت می‌شود.

وی تصریح کرد:سومین دستور کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گزارشی از اقدامات زیست محیطی انجام شده طی سال های گذشته توسط کارخانه سیمان بود که به وسیله مدیرعامل این کارخانه در این جلسه ارائه شد.

کلانتری با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر وجود بار آلودگی خارج از استاندارد کارخانه سیمان تهران افزود: بر اساس پایش ها و نظارت های انجام شده توسط سازمان محیط زیست مشخص شد که تنها یک خط این کارخانه آلایندگی خارج از استاندارد دارد و باقی خطوط فعال کارخانه سیمان از استانداردهای محیط زیستی برخوردار هستند.

مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران گفت:خط 4 کارخانه سیمان در فهرست صنایع آلاینده استان تهران قرار گرفته است و تا زمانی که این کارخانه برنامه تدوین شده خود را اجرا نکند، این خط مجوز فعالیت نخواهد گرفت.

وی در خصوص فعالیت خط 6 کارخانه سیمان تهران نیز گفت: بر اساس برنامه های تدوین شده خط 6 کارخانه سیمان تهران تا اردیبهشت ماه سال آینده به استانداردهای محیط زیستی خواهد رسید.

کلانتری گفت: سازمان محیط زیست نه تنها بر کارخانه سیمان تهران، بلکه بر فعالیت تمام واحدهای صنعتی به طور منظم و شفاف نظارت می‌کند.

کلانتری گفت: در دستور کار پایانی اهمیت توجه به کانون‌های تولید ریزگرد در جنوب و جنوب شرق تهران مورد توجه قرار گرفت که متأسفانه یکسری کانون‌های تولید ریزگرد در محدوده‌های ورامین و پیشوا قرار دارند که نیازمند ساماندهی، درختکاری و مهار هستند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران در پایان تصریح کرد: چنانچه بادی از سمت شرق و جنوب شرق به سمت تهران بوزد، قطعا شرق تهران تحت تأثیر این آلاینده‌های طبیعی قرار خواهد گرفت، لذا قرار بر این شد که کارگروهی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط با نظارت استانداری موضوع مهار تولید ریزگرد در جنوب و جنوب شرق تهران را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام /

برچسب ها: محیط زیست ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار