پاکدل مطرح کرد:

تحقیقات علوم پایه باید رفع مشکلات سلامت را در نظر بگیرد/ ورود محصولات ژنتیکی گام نوید بخش در حوزه درمان

دبیر هفتمین همایش سالیانه تحقیقات چشم پزشکی و بیماری چشمی گفت: تحقیقات علوم پایه در عرصه پزشکی باید باعث رفع مشکلات شود.

تحقیقات علوم پایه باید رفع مشکلات سلامت را در نظر بگیرد/ ورود محصولات ژنتیکی گام نوید بخش در حوزه درمانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرزاد پاکدل فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم در نشست انجمن چشم پزشکی گفت: انجمن های پژوهشی در حوزه های علوم بینایی و چشم پزشکی در تحقیقات حوزه چشم پزشکی فعالیت دارند و در این عرصه حوزه بالین و علوم پایه متشکل از چشم پزشکان و محققان علوم پایه تعامل خوبی با هم دارند و در این عرصه رشته‌هایی نظیر ژنتیک، سلول‌های بنیادی، دیا انفورماتیک، مونو سایت، آی تی و بیوفیزیک مشارکت خوبی دارند و این بیانگر وسعت این حوزه است و با مشارکت محققان علوم پایه در این حوزه می توانیم شاهد جدیدترین دستاوردها و روش های جدید درمانی باشیم.

وی اظهار کرد: مرکز تحقیقات چشم پزشکی و بیماری های چشمی رسالت اصلی خود را حوزه انفورماتیک و اطلاع رسانی می‌داند و این انجمن در نظر دارد با پیشرفت علوم در کل دنیا حوزه علم چشم پزشکی را رصد کند و جدیدترین مطالعات نظیر ژن درمانی و ژنتیک را در سمینارهای داخلی راه دهد تا محققان کشور از حوزه های بین المللی عقب نمانند.

پاکدل گفت: کشور ما در حوزه ژن درمانی بیماری های چشمی گام های خوبی برداشته اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز جای کار زیادی داریم.

وی ورود محصولات ژنتیکی در درمان بیماری شبکیه را گام نوید بخشی در حوزه درمان دانست و افزود: با بهره مندی از این دارو عملکرد دید در افراد کم بینا بهتر می‌شود اما این روش برای تمام افراد به کار گرفته نمی شود زیرا علل نابینایی در کشور متعدد است و در به کارگیری داروها باید پزشک متخصص روی موضوعات گوناگون کار کند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم اظهار کرد: مرکز تحقیقات چشم پزشکی در اطلاع رسانی مرز دانش است و در این راستا با اعطای جایزه و گرنت در راستای ایجاد و تقویت همکاری های بین المللی در نظر دارد تا محققان داخلی با بهره مندی از علم روز دنیا در رفع مشکلات بیماران کشور گام بردارند.

وی در پایان، دومین همایش بهاره چشم پزشکی را گام مهمی در تجمیع آخرین یافته های محققان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با هم اندیشی محققان خارجی و داخلی شاهد ارائه خدمات بیشتر و بهتری به هموطنان کشور باشیم.

انتهای پیام/

هفتمین همایش سالیانه تحقیقات چشم پزشکی و بیماری چشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار