برگزاری برنامه های فرهنگی سپاه برای کاهش آسیب های اجتماعی

بختیاری گفت:براساس ،سه‌نقطه حاشیه شهر که آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به نقاط دیگر استان قم دارند برنامه‌هایی داشتیم و کارهای فرهنگی و اجتماعی در این نقاط صورت گرفت.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛اکبر بختیاری ،معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه علی بن ابی‌طالب قم،با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) با محوریت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان برگزار می‌شود،گفت: بر این اساس،سه‌نقطه حاشیه شهر که آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به نقاط دیگر استان قم دارند برنامه‌هایی داشتیم و کارهای فرهنگی و اجتماعی در این نقاط صورت گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه علی بن ابی‌طالب قم افزود:غرفه‌های اقتصاد مقاومتی، فضاسازی تبلیغی، برنامه توانمندسازی شبکه فرهنگی که با موضوعات دفاع اجتماعی فعالیت می‌کنند، کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های بسیجیان و امت حزب‌الله به‌منظور توانمندسازی در فضای مجازی و سواد رسانه‌ای، برگزاری اردوهای راهیان نور، غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و ساخت فیلم و کلیپ نیز در برنامه کاری قرار داشت که برگزار شد.

بختیاری با اشاره به برنامه‌های پیش روی سپاه علی بن ابیطالب قم بیان کرد:در سال آینده برنامه‌های پربارتری نسبت به امسال خواهیم داشت، با توجه ‌به نیازهای نواحی، اقشار و پایگاه‌ها تهدیدهای اجتماعی مثل طلاق و پیشگیری از طلاق، بحث اعتیاد و مسائل حاشیه‌نشینی بازهم مثل امسال فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی در بوستان‌های پنج نقطه از شهر گفت: در سه ماه تابستان برنامه کاملی از قبیل غرفه‌های آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره‌های خانوادگی و فردی و جنگ شادی داشتیم همچنین برنامه‌هایی به مناسبت‌های مختلف همچون هفته دفاع مقدس، یوم‌الله 13 آبان، هفته بسیج و ایام‌الله دهه فجر برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم گفت: برنامه‌هایی مثل راهیان نور که مثل ادوار گذشته ادامه خواهد داشت برنامه تولید فیلم و کلیپ، حمایت از گروه‌های سرود و در بحث ازدواج آسان نشست‌های بصیرت افزایی برنامه‌هایی داریم که برنامه‌های دیگر حول محور این مسائل خواهد بود.

بختیاری با اشاره به برنامه‌هایی که در رابطه با حجاب از سوی سپاه علی بن ابی‌طالب قم برگزار می‌شود،ادامه داد: در زمینه بی‌حجابی، بدحجابی، و بد پوششی برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده که در قالب برنامه‌هایی هستند که اقشار، نواحی و بیشتر جامعه زنان به آن می‌پردازند.

وی  افزود: در بوستان‌ها و به دست گرفتن فضاهای عمومی در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و آشنایی خانواده‌ها با شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی است که سعی در پرورش و تربیت مربیانی در سطح تخصصی برای آسیب‌های اجتماعی داریم تا این توانایی ایجاد شود که در محلات، مساجد و کانون‌ها برنامه‌هایی برگزار شود تا مردم را با مصیبت‌هایی که آسیب‌های اجتماعی بر ما و مردم وارد می‌شود آشنا کنیم.

وی با تأکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: سال 97 در زمینه بحث اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی خرید کالای ایرانی به دنبال تشویق و ترغیب هستیم با برگزاری کارگاه‌هایی توجیهی و برگزاری نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها، اقشار، کارمندان، اصناف در بحث احکام بازار که در اصناف پیگیری می‌شود برنامه‌هایی مثل «روزی هرکس روزی حلال» را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی سپاه استان قم در سال آینده تشریح شد

برچسب ها: سرویس سیاسی ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار